۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84958278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار و ۷۸۹ پرستار در بیمارستان‌های دولتی گلستان خدمت‌رسانی می‌کنند
پرستاران بیمارستان شهدای گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: ۳ هزار و ۷۸۹ پرستار با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بیمارستان‌های دولتی استان در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.

فرهاد کرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۴ هزار و ۴۳۰ نفر به عنوان کادر پرستاری شامل ۳ هزار و ۷۸۹ نفر پرستار، ۳۳۰ نفر کارشناس و کاردان هوشبری و بیش از ۳۰۰ نفر کارشناس و کاردان اتاق عمل در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳ هزار و ۷۸۹ پرستار فعال در بیمارستان‌های دولتی گلستان هزار و ۱۵۶ نفر طرحی هستند که ۶۷۷ نفر از آنان تمدید طرح محسوب می‌شوند و امسال هم ۲۱۷ نفر به عنوان پرستاری طرحی جدید جذب شدند.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مسوولان اداره پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دیدار روز گذشته خود با رییس جمهور به مناسبت روز پرستار چند درخواست را از دولت و وزارت بهداشت و درمان مطرح کردند که از جمله آن ساماندهی وضعیت پرستاران تمدید طرح‌شده در دوران کرونا بود که رییس جمهور قول مساعد برای بررسی این درخواست را داد.

وی اجرای تعرفه خدمات پرستاری بر اساس بازتوزیع تعریف‌شده در قانون، برقراری آزمون استخدامی برای جذب پرستار با توجه به کمبود نیرو و برقراری فوق‌العاده خاص برای کادر درمان همانند شاغلان بعضی از سازمان‌ها را از دیگر خواسته‌های مطرح شده برشمرد.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: گلستان جزو ۱۰ استان نخست در بحث پرداخت تعرفه خدمات پرستاری سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به پرستاران بیمارستان‌های دولتی بود که طبق اعلام وزارت بهداشت فعلا به صورت علی‌الحساب است.

کرد با اشاره به سختی کار پرستاران از جمله در وضعیت‌های شیفتی که حتی در روزهای تعطیل هم برای خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها حضور دارند، افزود: میانگین محاسبه تعداد کادر پرستاری برای تخت بستری در بیمارستان‌های گلستان ۱.۵ است وضعیت قابل قبولی به‌حساب می‌آید.

وی اظهارداشت: در صورت ساماندهی پرستاران که در دوران کرونا تمدید طرح شدند به یک پایداری در بحث نیروی انسانی کادر پرستاری در استان گلستان دست خواهیم یافت که مهمترین نتیجه آن بهبود شرایط برای خدمات رسانی بهتر به بیماران خواهد بود.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مراسم متمرکز گرامیداشت روز پرستار شنبه هفته آینده در محل تالار فخرالدین اسد گرگان همراه با تجلیل از پرستاران برتر استانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۹ آذر مصادف با پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار است و امسال پنجم تا یازدهم آذرماه به عنوان هفته پرستار نامگذاری و شعار " ارتقای سلامت مردم ، بهبود کیفیت خدمات، رفع موانع خدمتی" برای امسال انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha