۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84958505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از ظرفیت خیران برای تجهیز مدارس ضروری است

قزوین-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: از آنجا که اعتبارات دولتی برای تجهیز مدارس جوابگو نیست، استفاده از ظرفیت خیران در این حوزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین، خیرین مدرسه ساز را از ارکان مهم برای تقویت مدارس دولتی دانست و افزود: تقویت مدارس دولتی از اولویت های مهم نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود و یکی از راه های تحقق آن حضور خیران در کنار آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در این حوزه انسان ها متعهد، دلسوز و علاقه مندی پای کار هستند،اظهار داشت: در حال حاضر خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در ساخت مدارس استان داشتند و بسیاری از مناطق این خیرین برای احداث و تجهیز مدارس به کمک دولت آمدند و مشکلات آموزشی را رفع کردند.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: خوشبختانه با وجود خیرین متعدد در استان قزوین توانسته‌ایم بخش زیادی از نیازهای تحصیلی را در بخش فضاهای آموزشی تامین کنیم.

این مسوول با بیان اینکه استان قزوین دارای یک هزار و ۶۷۰ واحد اموزشی و بیش از ۹ هزار کلاس درس است،اظهار داشت: برای ساخت فضای اموزشی و تجهیز و تعمیر اعتبارات دولتی جوابگو نیست و نیازمند کمک خیران در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: مدارسی که به اسم خیران نام گذاری می شود، کسی حق تغییر نام انها را ندارد، چرا که باید این افراد احترام گذاشت و آنان را تکریم کرد.

سیاهکالی مرادی افزود: تکریم خیرین کاری بسیار ارزشمند است و وظیفه ماست تا از این انسانهای ایثارگر به شایستگی تجلیل و تکریم نمایم.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز بی منت ایثار می کنند،تصریح کرد: ما همیشه به وجود چنین انسانهایی افتخار می کنیم و تجلیل از این انسان های بزرگ باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز به نوعی تجلیل از مقام والای ایثار، سخاوت و مهربانی خیرین و باب جدیدی برای مدرسه سازی است.

ابراهیم سعادت فر افزود: خیرین مدرسه ساز انسان های دغدغه مندی در عرصه آموزش و فرهنگ و تعلیم و تربیت محسوب می شوند که بدون مشارکت آنها نمی توان به اهداف رسید.

وی اظهار داشت: مجامع خیرین مدرسه ساز و خیرین نیک اندیش، بازوان پرتوان اداره کل نوسازی مدارس در تامین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش هستند و بدون مشارکت آنها شاهد افزایش طرح های نیمه تمام خواهیم بود.

این مسوول تاکید کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان بسر می برند که بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت مدارس را برعهده دارند.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین نیز در این مراسم اعلام کرد: این جشنواره با دو هدف تکریم از خیرین و فرهنگ‌سازی جهت جذب خیرین برای کمک به امر مقدس مدرسه سازی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مسعود رحمانی اظهار داشت: خیرین افرادی هستند که در جهت تداوم، توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به مسئولین آموزش و پرورش کمک کردند و بی شک این افراد از خود گذشتند تا آسایش برای دانش آموزان فراهم شود.

وی افزود: تلاش در زمینه مدرسه سازی باعث می‌شود که انسان پس از مرگ خود باقیات الصالحات از خود برجای گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha