امام جمعه بجنورد: باورهای دینی نقش محوری در پیشگیری از انحرافات اجتماعی دارد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باورهای دینی نقشی محوری در پیشگیری از انحرافات اجتماعی و هموار سازی مسیر تحول و توسعه جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز پنجشنبه در اداره کل بازرسی خراسان شمالی اظهار داشت: اگر در تمامی امور مربوط به زندگی خود بر اساس باورهای دینی عمل کنیم، خود به خود جامعه از آسیب های اجتماعی دور خواهد شد و شاهد ناهنجاری ها در زندگی شخصی و فضای اجتماع نخواهیم بود.

وی افزود: باید باور ما به آموزه های دینی قلبی باشد به گونه ای که خدا را همواره ناظر بر اعمال خود بدانیم و یقین داشته باشیم که حتی کوچکترین اعمال ما ثبت می شود.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: در این میان می توان با خواندن نماز، دعا و برپایی دیگر عبادات، باورهای دینی خود را به معنای واقعی کلمه تقویت کنیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: عقیده و باور بالاترین نقش را در زندگی انسانها دارد به گونه ای که اگر باورها صحیح و مطابق با دستورات خداوند و رسول اکرم(ص) باشد، زندگی هم در مسیر صحیح و سعادتمندی قرار می گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر اگر باورهای غلط بر زندگی حاکم شود، فرد به بی راهه خواهد رفت.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه قرآن مهمترین راهنما برای انسان ها است، بیان کرد: انسان از منظر قرآن آفریده شده است تا با کسب فضایل اخلاقی به خداوند نزدیک و مراتب کمال را طی کند که برای رسیدن به این هدف مهم‌ترین راه و راهنما قرآن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha