هنرستانهای مهارتی مشترک در خراسان رضوی برای اتباع خارجی ایجاد می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد هنرستانهای مهارتی مشترک با توجه به همجواری این استان با کشورهای همسایه و کاهش دغدغه‌های آنان اکنون مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت یک ضرورت است که باید در تراز انقلاب اسلامی انجام شود، افزود: برخی از کشورها این تجربه را داشته اند و ما نیز می توانیم از آن به نحو احسن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هنرستان های مهارتی مشترک باعث کاهش جمعیت مهاجر به مراکز استانها نیز می شود، گفت: استان خراسان رضوی مهاجر پذیر است و اکنون میزبان بسیاری از اتباع کشورهای دیگر است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در ایجاد هنرستان های مهارتی باید نکات اجرایی و الزامات آن نیز در نظر گرفته شود و در انتخاب رشته ها باید به گونه ای عمل شود که متناسب با نیازهای آینده و بازار کار باشد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطر نشان کرد: امروز مرزهای جغرافیایی در هم نوردیده شده و دشمن مرزهای خود را به خانه های مردم آورده است، دشمن اکنون به وسیله گوشی های هوشمند و با کمترین زمان برنامه های خود را پیاده سازی می کند.

تاسیس هنرستان مهارتی جنبه بین‌المللی دارد

در حاشیه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: هنرستان های مهارتی مشترک، قطعا برای کشورهای همسایه مفید و جذاب خواهد بود.

سیدامیر شوشتری با اشاره به پیشنهاد سه مصوبه در نشست امروز افزود: تاسیس هنرستان مهارتی مشترک که جنبه بین المللی دارد ،در مرزهای استان خراسان رضوی و همچنین درخواست مجوز برای تهیه و انتشار نشریه علمی پژوهشی برای رشته های فنی به تصویب اعضای حاضر در این نشست رسید.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات دیگر در خصوص هنرستانهای همجوار، نیاز به برخی اصلاحات و موارد کارشناسی داشت که تصویب آن به جلساتی آتی واگذار شد تا مورد رای مثبت اعضای شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha