۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84814793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان به عنوان پایلوت اجرای طرح دیپلماسی مهارتی در کشور انتخاب شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: طرح دیپلماسی مهارتی در  معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش  برنامه ریزی شده و این استان به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) اجرای آن انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، سیدرضا نظری روز پنجشنبه در نشست خبری معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سالن فرهنگ این اداره کل افزود: دوستی و رفاقت با کشورهای همسایه به واسطه فرهنگ مشترک در استان گلستان شکل گرفته و از این قابلیت در راستای مهارتی، اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی در دیپلماسی مهارتی دانش آموزان استفاده می شود.  
وی بیان کرد: تلاش می شود وضعیت خوبی برای هنرستان ها در حوزه های مختلف رقم بخورد و امید می رود مهارت افزایی مناسبی برای دانش آموزان  ایجاد شود که هنرستان های شهرستان های مرزی همسایه  با کشورهای همسایه این استان در اولویت قرار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: استان گلستان ظرفیت های ویژه ای برای برقراری عدالت های آموزشی و تربیتی دارد و به عنوان الگوی عدالت تربیتی در کشور شناخته می شود.  
نطری ادامه داد : گلستان در بخش های مختلف ظرفیت پایلوت کشوری شدن را دارد و باید به این مهم توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تمامی معلمان کلاس اول دانش آموزان مشخص شدند و خانواده ها می توانند در ایام تابستان با معلمان ابتدایی در مورد فرزندان خود صحبت کنند.
وی با اشاره به تدریس هزار و ۵۰۰ معلم در مقطع اول ابتدایی در سال تحصیلی آینده  اظهارداشت: تمامی معلمان پایه اول  دوره های  توانمندسازی را می گذرانند و برای آموزش آماده می شوند.
وی بیان کرد: ۴۲ هزار نفر دانش آموز در طرح سنجش  و در این طرح شرکت می کنند.
نظری با اشاره به ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه در گلستان افزود: در سال جاری نیاز به ۳ هزار کلاس درس برای اول مهر هستیم بخشی علاوه بر نوسازی، نیاز به بهسازی و مقاوم سازی است تا آماده کنیم.

وی اظهار داشت:هنرستان شهید نصیری گرگان با قدمت بالای ۵۰ سال به عنوان هنرستان ماندگار معرفی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha