امام جمعه موقت شاهرود: ادامه‌دارکردن اغتشاشات از رویکردهای اصلی دشمنان است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود گفت: برنامه‌ اغتشاشات چند دهه گذشته در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ تدوین شده بود و تداوم ناآرامی‌ها از رویکردهای این اسناد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به مردم و مسوولان تاکید فرمودند که اسناد به دست آمده از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ را بخوانید و همچنین به مسوولان آموزش و پرورش توصیه کرده بودند که بخش‌هایی از این اسناد را در کتاب‌های درسی بیاورند اما این امر تاکنون محقق نشده است.

امام جمعه موقت شاهرود: ادامه‌دارکردن اغتشاشات از رویکردهای اصلی دشمنان است

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از سال ۵۸ برای برپایی اغتشاشات در کشور برنامه‌ریزی کرده بودند، ابراز داشت: در یکی از این اسناد آمده «ما می‌خواهیم برای ایرانی کار کنیم که وابسته به غرب باشد.»

امام جمعه موقت شاهرود به بخش دیگری از این اسناد اشاره کرد و اظهار داشت: ما(آمریکایی‌ها) می‌خواهیم ملی گرایانی مخالف با روحانیت در این کشور تسلط داشته باشند.

حجت الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه آنها می‌خواستند راه نفوذ در ایران را امتحان کنند، افزود: آنها نفوذ در بدنه دولت، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان سیاسی، شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های صنعتی را هدف گذاری کرده بودند.

وی طرح تخریب اموال عمومی، ایجاد آشوب را از دیگر بندهای اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی برشمرد و گفت: ایجاد بلوا، ناآرامی‌، نارضایتی‌های قومی و منطقه‌ای در دستور کار آنها بود.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه آنها در این فتنه‌ها به دنبال ایجاد نفاق و چنددستگی در بین موثران جامعه و خشونت‌های افراطی هستند، ابراز داشت: فتنه‌گران ایجاد نارضایتی عمومی را با کشته سازی در دستور کار دارند.

به گفته وی، فتنه‌گران با برپایی برنامه های مختلف به دنبال این هستند که آتش فتنه خاموش نشود.

حجت الاسلام عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: روز قیامت عده‌ای با چهره تاریک و سیاه و عده‌ای با چهره‌ای نورانی و روشن محشور می‌شوند، روسیاهان کسانی هستند که پس از ایمان آوردن، کافر شدند.

وی ادامه داد: اگر کسی به خدای متعال ایمان آورد، اما از ایمان خود برگردد و در جهت خلاف ایمان عمل کند این شخص در روز قیامت روسیاه محشور می‌شود.

خطیب جمعه شاهرود اظهار داشت: کسی که در ظاهر خود را موحد معرفی می کند، اما در درون خود باور اساسی به خدا، نبوت، امامت و معاد ندارد، رستگار نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha