امام جمعه شاهرود: کشف حجاب بهانه‌ به خطر انداختن امنیت مردم است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه کشف حجاب بهانه‌ای برای به خطر انداختن امنیت مردم است، گفت: دشمنان نظام اسلامی اقرار دارند که موضوع حجاب بهانه‌ای بیش نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر با اشاره به ناآرامی‌ها و اقدام‌های تروریستی اخیر در کشور افزود: مسوولان و مردم هر یک در مقابل این حوادث وظایفی دارند که در این زمینه مسوولان باید در کشف، تنبیه و محاکمه عادلانه اغتشاشگران قاطع باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه مردم هم پشتیبانی از نظام با حضور در راهپیمایی‌ها و مجامع قانونی است، تصریح کرد: مردم باید مطالبه‌های به حق خود از مسوولان را از راه‌های قانونی پیگیری کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مردم در مقابل آشوبگران هیچ وظیفه‌ای ندارند و تنها اقدام باید از طریق مسوولان و قانون صورت گیرد، ابراز داشت: مسوولان باید به وظیفه خود با تذکر، تنبیه و محروم کردن از خدمات اجتماعی افراد آشوبگر عمل کنند.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه برخی قصد دارند با ایجاد دوقطبی فرقه‌ای به منافع خود برسند، ادامه داد: در برخورد با این نوع افراد باید در ابتدا هشدار و تنبیه و در نهایت برخورد قاطع شود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اغتشاشات اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی باید اغتشاشگران را که نسبت به جمعیت ۸۵ میلیونی کشور بسیار اندک هستند شناسایی و با آنان برخورد کند.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی افراد آتش‌بیار این فتنه‌ها هستند، افزود: پس از پیروزی انقلاب تاکنون فتنه‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم که آتش تهیه آن را عده دیگری فراهم کردند، آنان بعد از این عمل خود اظهار تأسف کرده و تنها نظاره‌گر بودند، باید با این افراد که  زمینه‌ساز و تحریک کننده جوانان  بودند، برخورد قاطع شود.

حجت‌الاسلام امینی به تجمع اندک افراد خارج نشین اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های معاند با بزرگ جلوه دادن این تجمع قصد فریب مردم را داشتند که با بررسی‌ها، مشخص شد فقط پنج درصد از خارج نشینان در این تجمع شرکت کردند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد هم اجاره‌ای بودند، ابراز داشت: در این جمعیت اندک ۱۶ پرچم از جمله هم‌جنس‌گرایان، سلطنت‌طلب‌ها، منافقان و تجزیه‌طلب‌ها بالا بود، آنان نشان دادند در صورت موفقیت قصد تجزیه ایران را دارند.

امام جمعه شاهرود به حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) (ع) شیراز اشاره کرد و گفت: شهادت ۱۵ زائر بسیار غمبار و تأسف‌بار بود و دل هر آزاده‌ای در جهان را به درد آورد.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر مجازات عاملان این اقدام تروریستی، گفت: داغ این عزیزان و هتک حرمت حرم اهل بیت(ع) جز با جست‌وجو از سررشته این فاجعه‌ آفرین‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه با آنان جبران نخواهد شد.   

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ایران، سوریه، حزب الله، عراق، یمن و فلسطین ۶ ضلع مقاومت با اتحاد خود خار چشم دشمنان شده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان به بهانه ارسال پهپاد ایران به روسیه دنبال بیشتر کردن فشار تحریم‌ها هستند، افزود: دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال این هستند با امضای برجام راه نجاتی برای خود باز کنند.    

پس از اقامه نماز جمعه این هفته شاهرود، نمازگزاران با حضور در مسیر مسجد و حسینیه قلعه تا میدان جمهوری با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه‌گر، اقدام‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مزدوران فریب خورده را در ایجاد اغتشاش و ناامنی محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha