۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 84959682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«رسانه انقلاب» رونمایی شد

۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبر: 84959682
«رسانه انقلاب» رونمایی شد

تهران- ایرنا- هم‌زمان با سالروز میلاد بزرگ پیام‌آور نهضت عاشورا حضرت زینب کبری (س)، کتاب «رسانه انقلاب» با موضوع «رسالت و مسئولیت اصحاب رسانه» از دیدگاه امامین انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این کتاب که دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مورد رسالت و مسئولیت اصحاب رسانه‌های انقلاب اسلامی در آن گردآوری شده است، در سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) منتشر شد. نویسنده این اثر محمدجواد اخوان مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه جوان است و در ۴۶۴ صفحه و ۱۰ فصل تقدیم مخاطبان شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: وقتی قرار است رسانه در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کند و اصحاب و فعالان خرد و کلان آن، خود را متعهد به آرمان های متعالی آن بدانند و بسط و تسری گفتمان آن را رسالت خود بپندارند، نیاز به رهنامه ای دارند که بر اساس آن بتوانند مسیر را بشناسند، راه را از چاه تمیز دهند، تکلیف انقلابی خود را درک کنند و به آن عمل کنند؛ چه رهنامه دقیق‌تر و عمیق‌تر از مجموعه توصیه هایی که امامین انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای به جهادگران تبیین و فعالانه رسانه داشته اند؟

اخوان افزود: هنگامی که پیشنهاد مسئولان روزنامه جوان به نگارنده ارائه شد، مهمترین پرسشی که ذهنم را درگیر کرده بود، تکلیف و رسالتم در مسئولیت اداره یک رسانه شناخته شده بود. مهمترین منبع در دسترسی که به آن روی آوردم، بیانات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) بود. پس از اندکی مطالعه و شروع به فیش برداری، دریافتم با مجموعه وسیعی از آموزه های انقلابی در بیانات و نوشتار این دو بزرگوار مواجهم که در جای واحدی گردآوری نشده و البته برای همه فعالان انقلابی و رسانه، ضروری و لازم است. از این رو با توجه به تجربیات پیشین خود در تعریف کتاب و آشنایی با اندیشه های امامین انقلاب اسلامی، نگارش کتابی درباره رسانه از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی را وظیفه خود دانسته و به آن همت گماردم.

این کتاب در ۱۰ فصل تنظیم شده است که فصل نخست به شناخت رسانه اختصاص دارد و با بررسی اهمیت رسانه از انواع مختلف آن به وضعیت رسانه ها در ایران و نهایتاً مسئولیت و رسالت رسانه از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی پرداخته شده است. اخلاق رسانه موضوع فصل دوم این کتاب است که در آن تقوای اصحاب رسانه مورد واکاوی قرار گرفته و برخی موازین اخلاقی در رسانه از نگاه امامین انقلاب بررسی شده است. در فصل سوم حقوق و تکالیف رسانه در نظام اسلامی تبیین شده و حدود آزادی بیان، نظارت بر رسانه ها و مسئولیت دولت در قبال آنها واکاوی شده است.

در فصل های چهارم، پنجم، ششم و هفتم به چهار ماموریت رسانه انقلابی پرداخته شده که در فصل چهارم، ماموریت خبری-تحلیلی رسانه در آگاه سازی جامعه و در فصل پنجم ماموریت فرهنگی تربیتی آن بررسی شده است. فصل ششم به نقش تبیینی و ترویجی رسانه مورد بررسی قرار گرفته و جایگاه آن در جهاد تبیین و گفتمان سازی واکاوی شده است. فصل هفتم نیز مرزهای جغرافیایی ایران را درنوردیده و رسالت جهانی رسانه انقلاب را مورد بحث قرار داده است.

فصل های هشتم و نهم این کتاب به حوزه سیاستگذاری و اداره رسانه پرداخته که در فصل هشتم سیاست های محتوایی رسانه و در فصل نهم توصیه های امامین انقلاب اسلامی برای مدیریت و برنامه ریزی رسانه گردآوری شده است. در نهایت فصل دهم به موضوع مهم جنگ نرم پرداخته و با تبیین نقش رسانه در آن، راهبردها و راهکارهای قابل بهره گیری در این جنگ از زبان و قلم امامین انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳- ۸۸۴۹۸۴۶۲ تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha