۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84959716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز میزبان  دبیرخانه کشوری پرسش مهر رییس جمهور شد

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: این استان به عنوان ستاد اجرایی و دبیرخانه بیست و سومین دوره فراخوان ملی پرسش مهر رییس انتخاب شد. 

علی حجرگشت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بیست وسومین پرسش مهر رییس‌جمهور با هدف تقویت خودباوری در دانش‌آموزان به اجرا در آمده است، افزود: پرورش روحیه مشارکت‌ جویی، پرسشگری، ایجاد روحیه اعتماد به‌ نفس و افزایش حس مسوولیت پذیری در بین دانش آموزان از دیگر اهداف پرسش مهر ریاست جمهوری را تشکیل می دهد.
وی بیان داشت: رییس جمهور در تداوم سنت پرسش مهر، بیست و سومین پرسش مهر را با دانش‌آموزان سراسر کشور در قالب ۲ سوال از معلمان و دانش آموزان تحت عنوان «برای افزایش بهره‌وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟» (ویژه معلمان) و از دانش آموزان تحت عنوان «مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است؟ » را مطرح کرد.
وی تصریح کرد: پرسش مهر هرساله توسط رییس جمهوربه منظورجلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علت و عوامل پیشرفت، توسعه و افزایش حس مسوولیت پذیری مخاطبان انجام می شود.
حجرگشت پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، کشف رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مخاطبان، ترویج و تقویت امر پژوهش درآموزش و پرورش را از دیگر اهداف طرح پرسش برای دانش‌آموزان ذکر کرد.
وی ادامه داد: براین اساس دانش آموزان دوره ابتدایی، اول و دوم متوسطه می توانند در پرسش مهر رییس جمهور ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ شرکت و آثار خود را تا آخر آذر سال جاری ارسال کنند.
حجر گشت یادآورشد: شرکت کنندگان پرسش مهر ریاست جمهوری می توانند پاسخ به پرسش مورد نظر را در قالب‌های مقاله پژوهشی و نشریه گروهی، نشریه دانش آموزی غیرحرفه‌ای، تالیف کتاب، داستان نویسی، هنرهای تجسمی، ساخت فیلم کوتاه، نمایشنامه و فیلم نویسی و ساخت وبلاگ، سرود یا نثر ادبی آثار گوناگونی را ارائه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزعنوان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه مند می توانند با مطالعه و تحقیق کتابخانه‌ای، پژوهش میدانی، اختصاص درس انشاء و تدریس به موضوعات فراخوان، کتابخوانی و سخنرانی درپرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کنند.
وی اظهارداشت: شیوه‌نامه اجرایی بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان آبان امسال از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و در آن جزئیات و نحوه شرکت در رویداد پرسش مهر رییس جمهور تبیین شده است.
حجرگشت افزود: بیست و سومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری امسال در ۲ بخش «ایده‌های نو» و «تجارب موفق» از طریق شبکه شاد و تولید آثار هنری در بخش ویژه جشنواره فرهنگی و هنری فردا برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید ایده‌های نو و خلاقانه خود را برای داشتن یک «مدرسه خوب» با ضبط یک ویدئوی حداکثر سه دقیقه‌ای بیان کنند و یا طرح خود را به‌صورت مکتوب به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند، اضافه کرد: فرهنگیان نیزباید ایده‌های نو و خلاقانه خود را برای افزایش بهره‌وری در آموزش‌وپرورش با ضبط یک ویدئوی حداکثر پنج دقیقه‌ای ارائه و یا طرح خود را به‌صورت مکتوب بر اساس قالب پیوستی تکمیل و به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند.
وی گفت: زمان بارگذاری دوره اول آثار در فصل پاییز از ۱۳ آبان تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱ و اعلام نتایج دردی ماه است.
پرسش مهرریاست جمهوری از سال ۱۳۷۶ پایه‌گذاری شده و بناست تا ربیس‌جمهور وقت در ابتدای ماه مهر همزمان با بازگشایی مدارس، معلمان و دانش‌آموزان را با طرح سوالاتی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت از طریق نگارش نامه و مطالبی تالیفی، وارد چالشی جدید کند که در آن به ارایه راهکار برای برخی مسایل بنیادین حوزه تعلیم و تربیت بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha