۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84959843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای ۲ شهرستان خوزستان ناسالم برای گروه های حساس

اهواز- ایرنا- شاخص کیفی هوای ۲ شهرستان خوزستان براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز شنبه ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

به گزارش ایرنا بر همین اساس شاخص کیفی هوای ۲ شهرستان شوشتر و اندیمشک به ترتیب با ۱۰۵ و ۱۲۵، ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده است.

همچنین هوای شهرستان های اهواز، بهبهان، دزفول، رامهرمز، گتوند، مسجد سلیمان، ایذه و حمیدیه قابل قبول ثبت شده و امروز شاخص کیفی هوای ماهشهر نیز " پاک" اعلام شده است.

در این اطلاعیه از افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، بیماران قلبی-ریوی، سالمندان و کودکان در شهرهای یاد شده خواسته شده فعالیت‌های سنگین و طولانی در خارج از منزل را کاهش دهند و زمان قرار گرفتن در هوای آلوده را به حداقل برسانند، ضمن اینکه فعالیت‌های بدنی و ورزش توصیه نمی‌شود.

شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است. در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha