۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84960194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میرزا کوچک جنگلی در راه هدایت مردم آزاده و مظلوم شهید شد 

رشت - ایرنا -نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:میرزا کوچک خان هیچگاه ایمان خود را از دست نداد و از تهدیدات دشمن نهراسید و به رسالت تاریخی اش که همانا هدایت مردم بود همت گماشت و در این راه آزاده و مظلوم شهید شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسفعلی شکری روز شنبه درهمایش بزرگداشت مقام شهیدمیرزا کوچک خان جنگلی و ۱۱ شهیدروحانی املش درکانون معصومیه این شهرستان اظهار داشت : فردی که شعارش مومن بودن است باید پناهگاهی برای جامعه باشد و مردم از دست و زبان او در امان باشند و با دانایی با مردم برخورد کند میرزا نیز آزاده ای حکیم بودکه درمقابل مستکبران داخلی وخارجی ایستاد.
وی اضافه کرد: میرزابه مقام اختیاررسیده بود وهرکس که به این مقام دست یابد ملائک براواقتدا می کنند و نام و یادش جاودانه می ماند.
میرزا کوچک جنگلی الگوی ماندگار در کشور است
نماینده مردم شهرستانهای رودسرو املش درمجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به شخصیت میرزا کوچک جنگلی گفت: این شخصیت ارزنده درعصری که خفقان سیاسی، فرهنگی و مالی بیداد می کرد نهضتی مردمی و اسلامی را بنیان گذاشت که امروزما از آن به عنوان یک الگوی ماندگاریاد می کنیم.
حجت الاسلام محمدصفری تصریح کرد: امروز کشور ما از فضای سیاسی وفرهنگی بازی برخوردار است که این امکان به ما می دهد تا فعالیت های فرهنگی تاثیرگذاری انجام دهیم.
به گفته وی، دشمن در استحاله فرهنگی وسیاسی از ما موفق تر عمل کرده وماهنوز نتوانسته ایم نسخه فرهنگی مناسبی تدوین کرده و به دستگاههای کشور ارائه دهیم تاجبرانی برای این ضعف ما باشد.
میرزا اولین شهید کارزار رسانه‌ای است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این همایش میرزا را اولین شهید کارزار رسانه ای کشور خواند و افزود: این شهید گرانقدر قربانی تروریسم رسانه‌ای شد، افق دید او مردم بود تا آنها را به سوی کمال هدایت کند.
رضا ثقتی افزود:هجمه رسانه ای دشمن در زمان قیام میرزا باعث شد تااستقبال مردمی از این قیام کم باشد و ما نباید اجازه دهیم اتفاقات آن زمان دوباره تکرارشود. مردم ما هرگز مغلوب تروریسم رسانه ای نشده و دراین کارزار به طورقطع پیروز خواهندشد.
وی افزود:امسال درهفته بزرگداشت میرزا بالغ بر۷۰برنامه و رویداد تدوین شده وامروز دراملش دهمین برنامه ای است که بااین شکوه درحال برگزاری است، این عملکردحاصل دولت مردمی است که به فرهنگ مرجعیتی مردمی داد.
وی املش را شهرستانی همیشه قهرمان و پیشگام در زمینه اهدای شهدای روحانی درگیلان عنوان کرد.
از ۲۳۲شهید شهرستان املش ۱۱نفرروحانی هستند و این شهرستان با۴۴هزارجمعیت در۷۰کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha