۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبر: 84960510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کریسمس امسال برای آلمانی‌ها گران تمام می‌شود

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، حدود نیمی از آلمانی‌ها امسال برای خرید هدیه کریسمس با مشکلات مالی رو به رو هستند به طوری که از هر ۴ نفر یک نفر هدیه‌ای خریداری نمی‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اسپوتنیک، این نظرسنجی که توسط موسسه افکارسنجی اینسا (INSA) و به سفارش روزنامه «بیلد» آلمان انجام شد، نشان داد که ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگان هیچ هدیه‌ای نخواهند خرید.

در حالی که نزدیک به نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی گفته‌اند که امکان خرید هدیه برای آن‌ها فراهم است، ۲۲ درصد اعلام کردند برای خرید کریسمس باید از پس‌انداز خود استفاده کنند و ۳ درصد نیز باور دارند در نهایت مقروض می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: تارنمای مقایسه قیمت‌ Idealo آلمان، قیمت ۱۲۰ کالای محبوب کریسمس را با بهای سال گذشته‌ آن‌ها مقایسه کرده که بر این اساس ۵۶ درصد از آن‌ها امسال گرانتر از پارسال هستند.

جنگ اوکراین و واکنش اروپا به آن با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به‌ویژه در بخش انرژی، کشورهای اتحادیه را در کنار پیامدهای اقتصادی همچون ایجاد تورم بی‌سابقه با بحران انرژی مواجه کرده است.

تورم منطقه یورو در نوامبر امسال ۱۰ درصد اعلام شد که اگرچه نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت اما همچنان دو رقمی باقی مانده است. از ۱۹ عضو منطقه یورو ۱۱ کشور از جمله آلمان در ماه نوامبر تورم دو رقمی داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha