بیش از هشت هزار بی‌سواد در مهاباد شناسایی شد

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 84961009
بیش از هشت هزار بی‌سواد در مهاباد شناسایی شد

مهاباد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: هشت هزار و ۱۷۲ مرد و زن بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در این شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم سلیمانی روز یکشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی مهاباد با اشاره به اینکه در این شهرستان میزان بی سوادی بانوان مهابادی ۶ برابر مردان است، افزود: هم اکنون هشت هزار و ۱۷۲ نفر در این شهرستان بی سواد شناسایی شده که از مجموع آنان یک هزار و ۶۴۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۵۲۵ نفر از زن هستند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۵۰۳ از افراد بی‌سواد مهاباد باسواد شدند، اضافه کرد: هم اکنون شهرستان مهاباد از لحاظ میزان بی سوادی از ۲ شهر آخر آذربایجان غربی به رتبه هفتم استان ارتقا یافته است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد در خصوص آموزش در کلاس‌های سوادآموزی نیز گفت: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد نیز بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی و توجه به اهمیت سواد آموزی تاکید کرد و از اصحاب رسانه خواست با تهیه و تولید گزارش‌های مختلف انگیزه لازم را به افراد بی سواد و سوادآموزان تزریق کنند.

سلیمان پاکزاد گفت: قدردانی از افراد آموزشیار نمونه و موفق، استفاده از ظرفیت دهیاران در راستای شناسایی افراد بی سواد و در نظر گرفتن مشوق‌های انگیزشی برای کمک به بخش سواد آموزی از دیگر راهکارهای مبارزه برای ریشه کن کردن بی سوادی در سطح شهرستان بوده که از طرف همه دستگاه‌های اجرایی نیاز به پیگیری دارد.

در ادامه این نشست هر کدام از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان مهاباد نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه راهکارهای موثر کاهش میزان بی سوادی در این شهرستان را بیان کردند.

در سال تحصیلی جاری ۵۲ هزار دانش آموز مهابادی در ۳۸۰ مدرسه مناطق شهری و روستایی این شهرستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در آذربایجان غربی ۱۹۵ هزار بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha