مصرف ۴۰ هزار لیتری آب توسط شهروندان و لزوم صرفه‌جویی

تهران- ایرنا- مصرف آب توسط شهروندان تهرانی در حالی ۴۰ هزارلیتری بر ثانیه شده که وضعیت سدهای تأمین‌کننده آب با کاهش ۸۷ میلیون مترمکعبی همراه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اکنون جمع کل مخازن سدهای تأمین‌کننده آب شرب تهران ۲۹۹ میلیون مترمکعب است که حجم مخزن سد امیرکبیر ۴۹، سد لتیان ۱۹، سد لار ۲۲، سد طالقان ۱۶۳ و سد ماملو ۴۶ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال قبل در تاریخ مشابه ۸۷ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

این میزان موجودی سدها در حالی است که مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آب آبفای استان تهران، گفته است: مصرف هم اکنون شهر تهران ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه و تولید ۳۵ هزار لیتر بر ثانیه است.

ملکوتی افزود: شهروندان همچنان بیش از تولید آب مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: بارش‌های اخیر هم نباید سبب شود که باعث حل قطعی مشکل کمبود آب شده چرا که ما ۳ سال پی‌درپی خشکسالی داشتیم و این باعث شده مخازن تأمین‌کننده آب شهر تهران به میزان قابل‌توجهی حجم آن کاهش پیدا کند.

این مقام آبفا خاطرنشان کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم مستمراً به‌صورت جدی صرفه‌جویی را در رأس کار خود داشته باشند و از استفاده از آب شرب برای مصارف غیرضروری جدا خودداری کنند

ملکوتی گفت: از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال آبی گذشته همچنان ۶۰ درصد کمبود بارش داریم و به بارش‌های فراوان برای جبران کمبود آب نیاز داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha