برش استانی سند برنامه هفتم توسعه با نگاه توسعه‌محور تدوین شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌ها، برش استانی سند برنامه هفتم توسعه را با نگاه تحولی و توسعه محور تبیین و تدوین کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی احمدزاده روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در یاسوج، اظهار داست: در تدوین برش استانی این سند باید پیش نویس سیاست ها و برنامه ها ارائه شود.

وی افزود: سیاست های کلی و برنامه های سند توسعه هفتم کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که توسعه اقتصادی همراه با عدالت از محورهای شاخص آن است.

برش استانی سند برنامه هفتم توسعه با نگاه توسعه‌محور تدوین شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برش استانی سند راهبردی پنج ساله مبتنی بر پنج سند بالادستی تکلیف و وظایف هر دستگاه اجرایی در آن مشخص شده است.

احمدزاده تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی با اولویت عدالت با رشد هشت درصدی، ثبات قیمت و تک رقمی کردن تورم، واقعی کردن منابع و مدیریت مصرف، تعیین تکلیف پروژه های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی و شفاف سازی درآمدهای نفت برخی از برنامه ها و سیاست های سند توسعه هفتم است.

وی اضافه کرد: ایجاد تحول در نظام مالیاتی، استقرار نظام جامع اجتماعی، تامین امنیت غذایی، افزایش حداکثر نفت و گاز در میادین مشترک، اجرای چند طرح بزرگ، ارتقای نظام سلامت، تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی- ایرانی، اثربحشی رسانه ای و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های سند توسعه هفتم هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: استان برخوردار از منابع نفت و گاز است اما با توجه به اینکه حق و حقوق استان از این ۲ منابع سرشار خدادادی پرداخت نشده است تلاش کنیم تا این خواسته در برنامه توسعه پنج ساله هفتم گنجانده شود.

احمدزاده با اشاره به مسئله جمعیت، کاهش فرزند آوری و رشد نزولی جمعیت به عنوان یک بحران، افزود: در هر برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این مسئله از اولویت های اساسی و حیاتی است و باید همه جانبه مورد توجه، حمایت و تاکید باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به این شرایط راهداری برای هر کدام از این مناطق یک دستگاه لودر مستقر کند و تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد و راه‌های روستایی احداث شود نسبت به بازگشایی اقدام کند.

احمدزاده تصریح کرد: در روستای دورافتاده‌ای در منطقه باشت ۳۰ خانوار زندگی می‌کنند و تا زمانی که جاده این روستا احداث شود راهداری اقدام به نصب پل کند تا مردم برای عبور از رودخانه و ارتباط با شهر دچار سختی و دردسر نشوند.

وی گفت: سرعت کار در پروژه‌های حوزه راهداری پایین است و مردم از وضعیت روشنایی تونل‌ها رضایتی ندارند، جاده‌های روستایی مرتب مسدود و امکانات راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها مناسب نیست.

استاندار کهگیلویه و وبریاحمد ادامه داد: تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند اما پیشرفت قابل قبولی ندارند باید هر چه سریعتر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه استان در حوزه راه روستایی مشکل جدی دارد، افزود: اولویت استان راه روستایی و آب آشامیدنی است و امیدوارم بتوانیم شاهد تغییرات جدی و اساسی در سطح استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha