ظرفیت نخبگان برای مقابله با تحریم های ظالمانه استفاده شود

اراک - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان جوان گام دومی برای خروج تحریم های ظالمانه در تمام دانشگاه ها و مراکز علمی هدفگذاری شود.

به گزارش ایرنا، «مهدی اسلام‌پناه» شامگاه یکشنبه در پایان برنامه سفر ۲دو روزه خود به استان مرکزی در پاسخ به سوال ایرنا در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ملی استاندارد ایران بر مبنای برنامه‌های از پیش طراحی شده و تحولی، گام به گام حرکت می‌کند؛ شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری می‌شود سرلوحه تصمیمات راهبردی سازمان بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شعار سال در حوزه دانش‌بنیان تمرکز سازمان بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، نمادهای دانش‌بنیان و کیفی سازی، استاندارسازی و بومی‌سازی محصولات این شرکت‌ها و کمک به رفتار زنجیره‌ای دانش‌بنیانی از سال گذشته در اولویت اقدامات به ویژه صنایع پایین‌دستی که استانداردهای آن بین‌المللی است، قرار گرفته که نیاز است برای دور زدن تحریم‌ها ملی شوند.
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص رعایت استانداردها در صنعت خودرو نیز گفت: تمرکز سازمان در صنعت خودروسازی به کل زنجیره از قطعه تا محصول تولیدی کارخانه‌ها و خدمات پس از آن مدنظر ویژه است که البته در صنایع لوازم خانگی و صنایع مهمی که مورد استفاده مردم است نیز این مهم تداوم دارد.

اسلام‌پناه‌ استان مرکزی را پایتخت صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های مناسبی به منظور ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد، و قطعا با نقشی که به صورت جهادی مدیران استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، صنعتی و رفع مشکلات واحدهای بزرگ و پایه رقم می‌زنند، شاهد ارتقای رتبه‌های شاخص استان در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سفر دو روزه به استان مرکزی دستاوردهای خوبی هم در نظام ما هم در رفتار آتی استانداردی در مقیاس اقتصاد صنعتی استان داشت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همچنین در نشست شورای استاندارد استان مصوبات خوبی در حوزه کالاها و خدمات با حمایت استاندار شکل گرفت و رفع مصداقی مسائل در شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل استان هم از دستاوردهای خوب این سفر بود.

اسلام پناه عنوان کرد: در این سفر توصیه‌ها و دغدغه‌های فعالین اقتصادی و واحدهای صنعتی اخذ و بسیاری از موانعی که باید از سوی دستگاه های ملی در تهران ارجاع می شد، رفع شد و ۳۹ تفویض اختیار برای استانداردسازی، تأیید صلاحیت، انطباق و اندازه‌شناسی به استان داده شد.
وی با بیان اینکه موضوعات در نشست‌های مختلف در این دو روز بررسی و رفع موانع شد گفت: دسترسی به تمام اهداف سفر هم به صورت تکنیکی و هم راهبردی انجام شد و امیدوارم در آخرین ارزیابی که ماه‌های آینده از عملکرد شرایط استان داریم شاهد نتایج مثبت تصمیمات امروز در راستای رشد و توسعه اقتصاد صنعتی، تجارت و استاندارد و کیفی سازی محصولات باشیم.

همه وظایف خود را نسبت به استاندارد به دقت ایفا کنند

استاندار مرکزی نیز به خبرنگاران گفت: استاندارد مرز بسیار مهمی بین کالا و خدمات بنجل و باکیفیت تعیین می کند از این رو کیفی‌سازی این دو بخش مطالبه و نیاز عمومی و دغدغه مقام معظم رهبری بوده و است.
«فرزاد مخلص الائمه» افزود: سازمان ملی استاندارد مرزبان این نقطه حساس و در مرحله اول بحث مهم ارتقای کیفیت کالا است که به شدت به آن نیازمند هستیم.

وی بیان کرد: امید است همه دستگاه‌های اداری و اجرایی وابسته به دولت، وظایف خود را در قبال استاندارد به دقت ایفا کنند؛ خدمات این دستگاه ها باید استاندارد و همچنین با استاندارد تعامل و هم افزایی داشته باشد تا در نهایت بیشترین توفیق و موفقیت حاصل شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha