شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد در تولید نقش دارند

یاسوج- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان گفت: این شرکت‌ها می توانند تولید اقتصادی داشته باشند و فناوری و نوآوری را گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، محسن فرزین یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته پژوهش در یاسوج اظهار داشت: نقش فناوری و نوآوری امروزه برای همه مشخص شده است که چگونه یک شرکت دانش بنیان می تواند در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: آنقدر سرعت پیشرفت فناوری و تولید علم بالاست که کشورهایی موفق هستند که بتوانند با همان سرعت فناوری شان را به روز شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حوزه اقتصاد، تولیدات و ایجاد اشتغال، وقتی به شکل قابل توجهی پیشرفت می‌کند که علم و نوآوری شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا کرده باشد.

وی ابراز داشت: کار شرکت های دانش بنیان اساسا همین است؛ یعنی اقتصاد را همراه با علم به روز و فناوری های نوین می بینند.

فرزین با اشاره به برنامه های هفته پژوهش گفت: امسال دو واژه در کنار هفته پژوهش قرار دارد که مهم تر و متفاوت تر از سال های گذشته است؛ فناوری و فن‌بازار.

وی افزود: این هفته، یک هفته علمی است که هر ساله در سطح کشور در آذرماه هر سال برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفته پژوهش امسال از دوازدهم آذر آغاز و تا هجدهم این ماه ادامه دارد و در این مدت سه روز آن به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار می پردازد.

فرزین بیان کرد: در این نمایشگاه که از فردا (دوشنبه) شروع به کار می کند و ساعت ۹ صبح برنامه افتتاحیه و تا روز چهارشنبه تا ساعت چهار عصر هر روز ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور پارک علم و فناوری استان حضور خواهند داشت و ۳۳ شرکت در این حوزه در سطح نمایشگاه محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و پژوهشی استان ( تمام دانشگاه‌های) استان نیز در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.

وی عنوان کرد: به‌ نمایش گذاشتن پژوهش و فناوری و مباحث مربوط به بازار و اقتصاد دانش بنیان تاثیر قابل توجهی در توسعه یک منطقه خواهد داشت.

فرزین تصریح کرد: به‌ نمایش گذاشتن محصولات، نشان دادن اقتدار در حوزه پژوهش و فناوری و به نوعی ارتباط برقرار کردن با جامعه و مردم عادی است که با مشاهده این محصولات، ارتباط بیشتری با این حوزه پیدا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات و برپایی غرفه‌ها، برنامه‌های جانبی نیز برگزار می شود و به عنوان نمونه در روز اول این نمایشگاه ( ۱۴ آذرماه) با عنوان جذب سرمایه و فن‌بازار برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: نشست تخصصی فن بازار استان با حضور شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری استان، نشست انتقال تجارب شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه شبکه‌سازی مؤثر و کارگاه اصول جذب سرمایه‌گذار از دیگر برنامه های پیش رو در این رویداد است.

فرزین با اشاره به برنامه‌های روز دوم، افزود: در این روز با عنوان دانشگاه و تولید دانش‌ بنیان، سه برنامه شامل رویداد ارائه برنامه‌های فناورانه، رونمایی از محصولات دانش‌بنیان جدید و یک نشست هم‌اندیشی در مورد ارتباط صنعت با دانشگاه و پارک نیز خواهیم داشت.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روز سوم، سه برنامه تدارک دیده شده که شامل کارگاه نحوه شناسایی و مستند سازی نیاز فناورانه، نشست تخصصی مشاوره دانش بنیان شدن و معرفی حمایت های دانش بنیانی است.

وی ادامه داد: رونمایی از تفاهم‌ نامه‌های پارک علم و فناوری با دستگاه های مختلف استان و کشور یکی دیگر از کارهای جانبی این نمایشگاه است که برخی در همین مکان امضا خواهد شد.

فرزین گفت: همچنین تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری استان با دستگاه های مختلف از جمله با اداره‌کل استاندارد، مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه‌های استان، اداره‌کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد برکت و دیگر دستگاه ها در این نشست رونمایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: یک تفام‌ نامه بسیار عالیِ سه‌جانبه با سپاه فتح استان، استانداری و پارک علم و فناوری استان در دست اجراست که می‌تواند انقلابی در حوزه فناوری و دانش‌بنیانی استان به وجود بیاورد.

فرزین افزود: در حوزه هنری نیز از پژوهش‌های فرهنگی به‌ ویژه کتاب‌های منتشر شده در این حوزه را خواهیم داشت.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه گروه‌های سنی می‌توانند، جامعه هدفِ این پارک باشند؛ چرا که وقتی ۱۰۰ دانش‌آموز از این نمایشگاه بازدید کنند و از بین آنها حداقل پنج نفر نسبت به این حوزه ترغیب شوند، در آینده می‌تواند موجب ایجاد تحول عظیمی در حوزه فناوری و نوآوری شود.

برگزاری این نوع نمایشگاه ها بسیار حائز اهمیت است و به نمایش گذاشتن محصولات به جذب سرمایه گذار کمک خواهد کرد.

در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند. ۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است.

واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha