تولید شرکت‌های پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

یاسوج- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور، امسال نسبت به سال گذشته، ۲.۵ برابر تولید داشته‌اند.

محسن فرزین روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمبود زیرساخت مهمترین معضل فناوران استان است، فناوران نخبه ای در استان هستند که اگر امکانات و تسهیلات دراختیار آنها قرار گیرد امید به شکوفایی آنان بالاست.

وی افزود: تا خردادماه ۱۴۰۰، تنها تعداد ۵۲ شرکت و واحد فناور عضو پارک علم و فناوری بودند که برخی از آن‌ها هم غیرفعال بودند اما اکنون به ۱۳۴ مورد افزایش یافته است، همچنین تعداد واحدهای فناور در حدود یک سال و نیم اخیر ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۱، تنها ۹ شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد بود که اکنون این تعداد به ۱۷ شرکت رسیده است. همچنین، تاکنون واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان استان حدود یکهزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

فرزین عنوان کرد: تناسب و توازنی بین تولید علم و بین فناوری و نوآوری در سطح ملی و استانی وجود ندارد به رغم پیشرفت های حوزه پژوهش همچنان چالش هایی به خصوص در حوزه فناوری و نوآوری وجود دارد.

وی ادامه داد: استان در حوزه علمی نسبت به فناوری خیلی جلوتر است و این فاصله ها و نبود تناسب یکی از مشکلاتی است که هم در سطح ملی و هم استانی وجود دارد.

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: صندوق پژوهش و فناوری، یکی از صندوق‌های مهم بوده که خدمات فراوان به فناوران ارائه داده است.

فرزین تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین حامی فناوران بوده و رشد کارهای فناورانه در سطح استان نیازمند حمایت همه جانبه است.

وی عنوان کرد: مدیران باید اهمیت فناوری ها و نوآوری ها را بدانند و همکاری های لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، طبق نظر کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین ارکان توسعه علمی کشور هستند و پیشرفت این شرکت ها یک ضرورت اساسی برای کشور است.

این شرکت‌ها ارتباط مستقیمی با بازار کار و بخش‌های مختلف اقتصادی دارند و بدون تردید آن‌ها مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را می‌شناسند و برای عبور از تحریم‌ها راهکارهای کارشناسی‌شده‌ای دارند.

شرکت‌های دانش‌بنیان در این سال‌ها روند رو به رشدی را دنبال کرده‌اند، هرچند که اگر کمی کمبودها در این حوزه برطرف شود، می‌توان به پیشرفت و دستاوردهای بیش از این هم رسید.

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد و موفقیت ها و دستاوردهای زیادی داشته اما برای به ثمر نشستن تلاش جوانان نخبه و خروجی قابل قبول این پارک نیازمند توجه همه جانبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha