کارشناس هواشناسی: تنگه هرمز و برخی مناطق شرقی هرمزگان بارانی است

بندرعباس - ایرنا - کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه بارشی دریای سرخ که از بعد از ظهر روز گذشته وارد این استان شده است هم اکنون درحال باریدن در تنگه هرمز و برخی مناطق شرقی در همچون بخشی‌هایی از میناب و رودان است.

سعیده خوارزمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ بارش‌های این سامانه سراسری نیست و بیشتر مناطق مرکزی و شرقی هرمزگان و دریایی تنگه هرمز را به صورت نقطه‌ای متأثر می‌کند و گزارش رعد و برق در ساعت ۹ صبح امروز در ایستگاه فرودگاهی بندرعباس ثبت شده است.

وی ادامه داد: احتمال تقویت آن به صورت نقطه‌ای و رگبار شدید در برخی مناطق و همچنین تشکیل روان آب و بروز پدیده رعد و برق وجود دارد و به همین دلیل هشدار داده شده تا افراد از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی اضافه کرد:‌ رعد و برق هم در مناطق پست مانند سواحل و هم در مناطق مرتفع رخ می‌دهد که تاثیر آن در مناطق مرتفع بیشتر بوده و در مناطق دریایی هم برای دریانوردی خطرناک است و همزمان هم احتمال باد شدید لحظه‌ای بر روی دریا هست که خطرآفرین است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان یادآور شد: این بارش‌ها به صورت پراکنده بوده و باریدن بیشترین میزان بارش را باید برای امروز انتظار داشت و فعالیت این سامانه از روز آینده کاهش می‌یابد اما فعالیت آن همچنان بر روی دریا ادامه خواهد داشت.

خوارزمی افزود: همچنین احتمال تقویت این سامانه جوی در هفته آینده وجود دارد که باید احتمال رگبار را برای مناطق دریایی داد.