وزش باد شدید و مواج شدن دریا برای هرمزگان پیش‌بینی شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: از ظهر فردا پنجشنبه تا صبح شنبه هفته آینده وزش باد نسبت شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

کیانوش عارفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت وزش باد به‌ویژه در بعد از ظهر جمعه در سواحل و جزایر خلیج فارس سرعت شدید شمال غربی- جنوب غربی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸نات) با احتمال گرد و غبار و افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی بیان داشت: این سامانه ناپایدار سبب اختلال در فعالیت‌های دریایی، اختلال در رفت وآمد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری، غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی و کاهش موقت دید در مناطق ساحلی می‌شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: در این مدت از رفت و آمد شناورهای سبک در تمامی نقاط دریایی استان خودداری شود و تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های تفریحی و شنا به‌ویژه در جزیره‌های کیش، لارک، هنگام و قشم و همچنین رفت وآمد ایمن کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر، خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس اندیشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha