۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84962149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت طرح ملی مسکن در بندرانزلی رضایت بخش است

رشت- ایرنا- استاندار گیلان پیشرفت طرح ملی مسکن در بندرانزلی را رضایت بخش دانست و گفت: از حدود ۶ هزار نفری که در این شهرستان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط نهایی هستند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز دوشنبه در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها مختلف بندرانزلی با اعلام رضایت از روند پیشرفت پروژه در این شهرستان افزود: مجموعه ای ۳۶ واحدی از این طرح در انزلی تا مرحله سقف پیش رفته و بزودی سایر واحدها نیز احداث می‌شوند و در واقع می‌خواهیم کار بصورت جهادی‌تر و با سرعت بالاتری انجام شود.

وی گفت : در این شهرستان زمین لازم برای طرح مسکن ملی فراهم شده و بندرانزلی مشکلی برای تهیه زمین ندارد و امید است ظرف مدت ۲ماه کارها به جایی برسد که مشخص شود چه تعداد واحد آغاز به کار کرده و چه مقدار نیاز به عرصه دارد تا متقاضیان هرچه سریعتر به مسکن مورد نیاز خود دست یابند.

عباسی خواستار استفاده از سازه های نوین و مدرن برای ساخت و مقاوم سازی این بناها شد تا کارها با سرعت بالا انجام شده و مسکن به موقع به مردم تحویل شود.

وی عنوان کرد: در موضوع مسکن مهر نیز دغدغه‌های زیادی از سوی مردم مطرح شده که طی هفته های آینده تعیین تکلیف خواهند شد؛ مجموعه سالن چند منظوره در این محدوده نیز استانداردسازی شده و بزودی به بهره برداری می رسد.

وی در مورد ورزشگاه بندرانزلی نیز گفت: سال گذشته نگرانی هایی در این زمینه وجود داشت و حق مردم قهرمان پرور، ورزشی و ورزش‌دوست این شهرستان نیست که تیم ارزشمند و بسیار مهم ملوان که از جایگاه خوبی در لیگ برتر برخوردار است، ورزشگاه در خور و شایسته‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از سکوی شمالی این ورزشگاه در حال تکمیل است، ادامه داد: برای تکمیل و استاندارد سازی این ورزشگاه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و تاکید گردیده که پنج میلیارد تومان از این اعتبار در مرحله اول پرداخت شود و ۲۰ میلیارد تومان نیز در مراحل بعدی اختصاص می یابد و باید در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد : از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری ۲۵ میلیارد تومان صرف این امور شد و سالنی که جنب این ورزشگاه است نیز تعمیر خواهد شد تا مورد استفاده تیم ملوان و جوانان این شهر قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : پروژه کنار گذر بندرانزلی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که بخشی از این اعتبار اختصاص یافته و بخشی نیز اختصاص خواهد یافت.

وی از روند عملیات اجرایی احداث راه آهن رشت - بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی هم بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه مهم قرار گرفت.

عباسی در سفر به بندرانزلی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهیدان انزلی و دیدار با پدر بزرگوار شهید اتقیا بر مزار زنده یاد سیروس قایقران بازیکن ارزنده و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و ملوان بندرانزلی در محله کلویر این شهرستان حضور یافت و با نثار فاتحه و اهدای گل، یاد و خاطره این فوتبالیست محبوب خطه گیلان را گرامی داشت.

وی در جمع بازاریان این شهر حضور یافت و گفت و گویی صمیمانه با آنان داشت.

دکتر عباسی در این سفر همچنین در جمع ورزشکاران خانه کشتی شهید رجبی مقدم مسکن مهر این شهر حضور یافت و با آنان بصورت چهره به چهره و صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از ۲ کارخانه فعال تولید کننده انواع سیلندر چاپ و نیز تولید کننده دیوارپوش پی وی سی واقع در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های استاندار گیلان در سفر به بندرانزلی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha