۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبر: 84962174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیان نور یکی از روش های موثر تحقق جهاد تبیین است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: راهیان نور یکی از روش های موثر تحقق جهاد تبیین و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» عصر دوشنبه در آیین اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان اراکی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، افزود: با توجه به اینکه امروز یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس است اردوهای راهیان نور نقش مهمی در پیشبرد و پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف دارد.

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از روش های موثر تحقق جهاد تبیین است،گفت: اردوهای سرزمین نور می تواند الگوهای موفق و حماسه های هویت ساز و ماندگار را به نسل نوجوان و جوان به خوبی معرفی کند.

سرهنگ مهجوری افزود: خوشبختانه در طی سالیان اخیر شاهد استقبال گسترده مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان هستیم و در مقاطع مختلف شاهد اعزام گسترده دانش آموزان و دانشگاهیان هستیم و این نشان از زنده بودن فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا در بین جوانان دارد.

وی تأکید کرد: یکی از ضرورت های مهم امروز همکاری و مشارکت برای برگزاری اردوهای راهیان نور است که لازم است سایر دستگاه های فرهنگی در کنار بسیج و سپاه نقش آفرینی داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: استان مرکزی و به خصوص شهر اراک همواره در برگزاری اردوهای راهیان نور پیشگام بوده و در ایام فراگیری بیماری کرونا با تدوین یک دستورالعمل و برنامه ریزی دقیق اعزام اردوهای راهیان نور انجام شد.

وی با تشریح برنامه های سپاه در اعزام دانش آموزان به مناطق سرزمین های نور گفت: در سطح شهر اراک آذر ماه چهار مرحله اعزام دانش آموزان به مناطق سرزمین نور خواهیم داشت که دو مرحله آن برای دانش آموزان پسر و دو مرحله برای دانش آموزان دختر است.

سرهنگ مهجوری خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از یک هزار دانش آموزان اراکی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند و در این اردوها از مناطق عملیاتی دوکوهه، فتح المبین، فکه، شهدای هویزه، طلائیه، اروند کنار، علقمه، خین، شلمچه، محمودوند و شوش دانیال بازدید به عمل می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha