سرلشکر سلامی: به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا مسلط هستیم

تهران- ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز به همه فناوری‌های تسلیحاتی و نظامی روز دنیا از هوافضا و پهپادها تا جنگ الکترونیک، کوانتوم با استفاده از دانش بومی مسلط هستیم و نه برای شکست نخوردن بلکه برای شکست دادن، قدرت انباشته کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، سردار سرلشکر حسین سلامی روز سه‌شنبه در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی همه دنیا در سطح نظامی به ارتش طرف مقابل ما یعنی رژیم بعث عراق کمک می‌کرد و صحنه‌ای کاملاً نابرابر و نامتوازن شکل گرفته بود؛ ما در هیچ یک از شاخص‌های ظاهری قدرت غلبه نداشتیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، دشمن نه تنها از نظر تجهیزاتی چون توپخانه‌ها، تانک‌ها، هواپیماها و حتی تعداد یگان‌ها ابزارهای نوینی در اختیار داشت، بلکه از نظر جنگ‌های نامتعارف و سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و بیولوژیک نیز مجهز بود و در صحنه جهانی هم آمریکا مدیریت سیاسی جنگ را بر عهده داشت.

فرمانده کل سپاه افزود: آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، اتریشی‌ها و کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس همه دست به دست هم داده بودند تا میدان این موازنه را به شکل مطلق به نفع جبهه مقابل تغییر دهند و نرخ رشد این عدم توازن را تصاعد ببخشند.

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش رزمندگان و آحاد مردم ایران برای مقابله با جنگ تحمیلی اظهار داشت: واقعیت این بود که یک ملت چگونه تنها در محاصره و در تحریم با یک جهان به هم پیوسته در آن روز یعنی همه امپراتوری‌های قدرتمند بی‌سابقه جهان که دست در دست هم داده بودند و در این صحنه جنگ آشکارا قدرت‌نمایی می‌کردند، جنگ را به نفع ایران خاتمه دهد.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، جنگ ترکیب ایمان، بینش، تدبیر و خلاقیت، دانش و فناوری است اما ساخت اصلی غلبه دادن بر اجزای مادی و ظاهری قدرت ایمان حقیقی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: زمانی که ما در طریق‌القدس می‌توانیم نقاط و مسیری را برای دور زدن واحدهای دشمن و قرار گرفتن در عقبه دشمن در اولین لحظه‌های حمله ایجاد کنیم یعنی مسیر رمز را که یک مسیر غیر قابل عبوری است و برای نفرات برای چند دقیقه همه انرژی آنها را تحلیل می‌دهد زیر دید اطلاعاتی دشمن بتوان جاده‌ای را ایجاد کرد که خطوط مقدم و عقبه دشمن در لحظه حمله همزمان در معرض تهاجم قرار گیرد، این یعنی فروپاشی نظام فرماندهی، مدیریت و کنترل دشمن و این کلید یک موفقیت است.

سردار سلامی بیان کرد: اینکه در کنار همه تجهیزات، ابزارها، فناوری‌ها و دانش‌هایی که در ذهن‌های ما انباشته است نقطه‌ای به عنوان نقطه تولید یک دانش جدید وجود دارد و همان لحظه متولد می شود و در همان نقطه کارگشاست، در همان لحظه پیروزی خلق می کنند.

وی داشتن روح فداکاری، شجاعت و از جان گذشتگی و برخورداری از ایمان را لازمه جهاد دانست و اظهار داشت: دانش جنگ، آن دانشی است که غلبه تولید کرده و از شکست نیز جلوگیری می کند؛ این غلبه محصول ابتکار عمل، نوآوری و خلاقیت است.

فرمانده کل سپاه بخشی از این ابتکار عمل را حاصل طراحی هایی دانست که در جسم های سرشار از ایمان صورت می گیرد و در محاسبات و برآوردهای دشمن دیده نمی شود.

سردار سلامی در این ارتباط به عملیات خیبر در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در آن زمان دشمن تصور نمی کرد که با تجهیزات موجود، ایران قادر باشد که در سواحل غربی هورالعظیم و هورالهویزه و جزایر نیرو پیاده کند اما این موفقیت با ایجاد یک پل شناور و معلق بدون ستون به دست آمد.

فرمانده سپاه تاکید کرد: امروز به همه فناوری های تسلیحاتی و نظامی روز دنیا از هوافضا و پهپادها و شناورها گرفته تا تجهیزات، تسلیحات، جنگ الکترونیک، کوانتوم با استفاده از دانش بومی مسلط هستیم و  نه برای شکست نخوردن بلکه برای شکست دادن، قدرت انباشته کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha