۷۰ میلیارد تومان برای هوشمند سازی مدارس کهگیلویه وبویراحمد هزینه شد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تجهیز و نوسازی سیستم های هوشمند مدارس این استان ۷۰ میلیارد تومان در سال تحصیلی جاری هزینه شد.

سید رضا حسینی نیک روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات شامل تجهیزات آموزشی، آموزش هنرستانی و خوابگاهی و نمایش گر تعاملی هستند که با همکاری آموزش و پرورش در مدارس جدید و قدیمی ساز نصب خواهند شد.

وی بیان کرد: تاکنون ‌۳۳ نمایشگر تعاملی ۶۵ اینچ خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

حسینی نیک افزود: ۷۱ فضای آموزشی و ورزشی با ۲۷۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان مهر ماه به فضاهای آموزشی و پرورش استان نیز اضافه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۶۶ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل مدارس سنگی، کانکسی، مدارس آجری بالای ۲۵ سال و دیگر موارد هستند.

بر اساس آخرین آمار، ۲۳۲ مدرسه مشکل دار در استان فاقد سرویس بهداشتی یا سرویس بهداشتی متروکه دارند، ۳۰۰ مدرسه بدون انشعاب ، ۳۰۵ مدرسه کانکسی و ۲۱۶ مدرسه دو نوبتی و چرخشی در استان وجود دارد.

حسینی نیک عنوان کرد: دولت سیزدهم، نگاه ویژه‌ای به مقوله آموزش دارد و در ابتدای کار اعلام کرد که مدارس سنگی و کانکسی همگی برچیده شوند.

وی ادامه داد: به تبع این سیاست جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش‌آموز در استان در دستور کار قرار گرفت و در فاز یک ساخت ۳۶ مدرسه به کمک بنیاد برکت و اعتبارات مصوب سفر در حال بهره برداری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این گفته بود: دوم شهریور ماه سال جاری، در راستای پروژه مهر جهت تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین کاروان تجهیزات آموزشی با اعتبار ۱۱میلیارد تومان راهی مدارس شد و این کاروان های تجهیزات به ۱۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش برای توزیع در آموزشگاههای سراسر استان ارسال شد.

حسنعلی عزت خواه این تجهیزات را شامل میز، صندلی ، وایت برد (تخته سفید) ،میز معلم و صندلی معلم اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود سه هزار مدرسه و ۱۰ هزار کلاس درس و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha