پایانِ تلخِ گروه مرگ

تهران- ایرنا- حذفِ تمام تیم‌های گروه پنجم جام جهانی از جمله آلمان و اسپانیا به عنوان ۲ قهرمان ادوار مختلف این تورنمنت، از نکات جالب توجه این دوره از مسابقات بود.

به گزارش ایرنا، حضور آلمان قهرمان چهار دوره ادوار جام جهانی، اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰، ژاپن قهرمان آسیا و کاستاریکا نماینده آمریکا جنوبی، در گروه پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب شده بود تا کارشناسان از این گروه به عنوان گروه مرگ یاد کنند. گروهی که در نگاه نخست نماینده آسیا و آمریکا جنوبی شانسی برای صعود در آن نداشتند اما واقعیت به گونه دیگری رقم خورد و ژاپن موفق شد با ۶ امتیاز به دور حذفی مسابقات گام بگذارد.

آلمان یکی از پرافتخارترین تیم‌های ادوار جام جهانی فوتبال نیزبا چهار امتیاز در رده سوم قرار گرفت و وداع تلخی با جام جهانی داشت. آنها بازی نخست را به ژاپن واگذار کردند و در دیدار دوم نیز با اسپانیا به تساوی رسیدند. کاستاریکا نیز با پذیرش ۲ شکست و یک برد در رده چهارم قرار گرفت. پیروزی پرگل اسپانیا برابر کاستاریکا برگ برنده ماتادورها در این گروه بود زیرا آنان با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به آلمان صعود کردند.

ژاپن نیز با شکست ۲ قدرت فوتبال اروپا و جهان به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

پایانِ تلخِ گروه مرگ

ژاپن و اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی به ترتیب برابر کرواسی و مراکش قرار گرفتند. کرواسی موفق به شکست ژاپن در ضربات پنالتی شد و اسپانیای مدعی نیز نتوانست در ۱۲۰ دقیقه دروازه مراکش را باز کند. شاگردان انریکه در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر صفر مغلوب شیرهای اطلس شدند و حذف شدند.

مراکش در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف پرتغال برود و کرواسی نیز در برابر برزیل پرافتخارترین تیم ادوار جام جهانی صف‌آرایی خواهد کرد. در دیگر مسابقات مرحله یک‌چهارم انگلیس در برابر فرانسه و آرژانتین با هلند دیدار خواهد کرد.

در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز گروه مرگ مسابقات سرنوشت مشابهی داشت. در آن دوره تیم‌های ایران، پرتغال ، اسپانیا و مراکش در گروه مرگ قرار داشتند که از این گروه اسپانیا و پرتغال به دور حذفی صعود کردند. تیم ملی فوتبال پرتغال در مرحله یک‌هشتم مغلوب اروگوئه شد و اسپانیا بازی را به روسیه میزبان واگذار کرد.

پایانِ تلخِ گروه مرگ

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha