مراکش سنت‌شکنی نکرد

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال مراکش نتوانست در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر سیطره تیم‌های اروپایی و آمریکاجنوبی بر سکوهای سه‌گانه جهان پایان دهد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال کرواسی شب گذشته با برتری ۲ بر یک برابر مراکش برای دومین بار عنوان سوم بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان را از آن خود کرد. کرواسی در دوره گذشته این مسابقات نیز به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود. مراکش نخستین تیم آفریقایی و عرب و دومین تیم جهان اسلام است که گام به مرحله نیمه نهایی جام جهانی می‌گذارد. تا پیش از مراکش ترکیه تنها تیم اسلامی حاضر در این مرحله بود.

ترکیه‌ با کسب عنوان سوم جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن، پرافتخارترین تیم جهان اسلام در جام جهانی فوتبال است.

یکی از مهمترین نکات آماری ادوار جام جهانی فوتبال کسب سکوهای سه‌گانه این تورنمنت توسط کشورهای اروپایی و آمریکا جنوبی است. در ۲۲ دوره گذشته هیچ تیمی از آسیا، آفریقا و اقیانوسیه نتوانسته به عنوان اول تا سوم جام جهانی برسد.

در سال ۲۰۰۲ کره‌جنوبی موفق به حضور در جمع چهار تیم شد اما برابر ترکیه یکی از نمایندگان اروپا شکست خورد و چهارم شد. مراکش نیز با پذیرش شکست برابر تیم کرواسی نتوانست از آمار موفق تیم‌های اروپایی و آمریکا جنوبی عبور کند.

بنا بر آمار جام جهانی تا پیش از مسابقات قطر، پنج تیم اروپایی ۱۲ بار و سه تیم آمریکا جنوبی ۹ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شده بودند. برزیل پنج‌ دوره، ایتالیا و آلمان چهار دوره، فرانسه، اروگوئه و آرژانتین ۲ دوره و انگلیس و اسپانیا یک دوره موفق به فتح کاپ زرین جام جهانی شدند.

تیم‌های اروپایی همچنین ۱۸ دوره به عنوان نایب قهرمانی رسیدند در حالی که تیم‌های آمریکا جنوبی تنها سه بار این عنوان را از آن خود کردند.

در بازی رده‌بندی نیز تیم‌های اروپایی دست برتر دارند زیرا نمایندگان قاره سبز ۱۸ دوره بازی را با برتری به پایان رسانده و تیم‌های آمریکا جنوبی نیز سه دوره موفق به کسب عنوان سوم شدند.

تیم ایالات متحده نماینده آمریکا شمالی نیز در نخستین دوره به عنوان سوم رسید.

فینال مسابقات جام جهانی فوتبال عصر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه بین تیم‌های فرانسه و آرژانتین برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha