دکتر حبیب الله حلیمی جلودار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه موتور محرک جامعه است که بخشی از این تحرک از مطالبه گری و روحیه مطالبه گری دانشجویان نشات می گیرد.
وی ادامه داد: هر کسی(دانشجو) که می خواهد مطالبه گری کند باید مبنای فکری آن را برای خود و مخاطب مشخص کند زیرا این مبنای فکری رفتار و خاستگاه و همچنین جنس مطالبه او را تعیین می کند.
به گفته عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، مبنای فکری مطالبات باید در رفتار، گفتار و عملکرد دانشجویان واضح باشد تا بتواند اثرگذاری خود و خط فکریش را مشخص کند.
حلیمی افزود: اگر مبنای فکری مطالبات دانشجویی را اسلام و انقلاب اسلامی قرار دهیم، همراهی فضای اجتماعی نیز بر همین اساس خواهد بود.
وی تاکید کرد: در صورتی که مبنای مطالبات پیگیری خواست اجتماعی در چارچوب انقلاب اسلامی باشد، نباید رفتار آن به سمتی گرایش یابد که به بازی در زمین دشمن تبدیل شود.
مسوول سازمان بسیج اساتید استان مازندران همچنین بر لزوم آموزش مطالبه گری در فضای آموزشی تاکید کرد و گفت: باید به دانشجویان معرف برای تعیین مبانی، مهارت برای روش صحیح و بصیرت برای تشخیص سره از ناسره را آموزش داد تا مبدا و مقصد خواست خود را مشخص کنند.
حلیمی با اشاره به رویدادهای اخیر در کشور اظهارکرد: بصیرت به دانشجو می آموزد که مبنا و مقصد اعتراضات و اغتشاشات را تشخیص دهد.
وی با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را از احمق ها آفریده است، افزود: خوشبختانه امروز دشمنان احمق ما به وضوح خود را مدیران اغتشاشات و گردانندگان آن می دانند؛ پس لازم است مطالبات دانشجویان در مسیری باشد که راه خود را از خواست و تمایلات دشمنان متمایز کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بر ذهن، سن و علم و روحیه فعال دانشجویان اشاره کرد و گفت: امروز محیط و دروس دانشگاهی نیازمند آموزش مبانی و مواد لازم برای بصیرت اندوزی جوانان است.
نظر شما