۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84963769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین رویداد علمی- اجتماعی  پیشگام  در البرز آغاز شد

کرج – ایرنا – دومین رویداد علمی - فرهنگی و اجتماعی پیشگام البرز با هدف بهره گیری از توانمندی نخبگان برای حل مشکلات اجتماعی روز چهارشنبه در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رویداد پیشگام به عنوان میدان واقعی برای رفع مشکلات جوانان اجرایی شده و هدف از برگزاری این رویداد که فراخوان آن در آبان ماه برگزار شده بود، شناسایی نخبگان و صاحبنظران عرصه علمی و اجتماعی است .

در این رویداد که از امروز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری ادامه دارد، صاحبان ایده ، در نشست های ویژه با حضور اساتید دانشگاه ، ایده های خود را در خصوص رفع مشکلات مختلف اجتماعی مطرح می کنند که از بین آنان برترین ها حمایت خواهند شد.

اولین رویداد پیشگام استان البرز سال گذشته برگزار شد.

فرید نجف نیا معاون پیشگیری از جرائم دادگستری استان البرز در حاشیه بازدید از دومین رویداد پیشگام البرز ، ضمن ابراز خرسندی از ایجاد شور و شعف میان نسل جوان در راستای حل مشکلات کشور که به واسطه این رویداد رقم خورده است ،گفت: اینچنین برنامه‌ها اگر فرجام محور باشد و نتایج مملوس داشته باشد به طور حتم در بدنه جامعه تأثیر گذار خواهد بود.

وی در خصوص حمایت های دادگستری البرز از این رویداد، گفت: اگر مسائل فرجام محور بوده و نتایج مملوس داشته باشد، حمایت خواهد شد تا بتوانیم آن مسائله را به یک نتیجه علمی برسانیم.

نجف نیا با بیان اینکه ۲ موضوع در حوزه طلاق و مواد مخدر توسط شرکت کنندگان این دور از پیشگام مطرح شده است ، اضافه کرد: همه ادارات و نهادها در خصوص پیشگیری موظف هستند و نقش ایفا می‌کنند و اگر این مسائل مطرح شده و راهکار آن در حیطه وظایف دادگستری باشد بدون شک حمایت صورت می‌گیرد.

وی به نقش جریان ساز مجموعه قضایی اشاره کرد و افزود: اگر مسائل در حیطه وظایف دادگستری نباشد، مطالبه گری از آن اداره مربوطه را خواهیم داشت.

نجف نیا تاکید بر اینکه اطلاع رسانی بیشتر اینچنین برنامه‌ها می‌تواند نقش مهمی در جذب افراد و متقاضیان داشته باشد، اظهار امیدواری کرد در برنامه‌های بعدی رسانه‌ها با حمایت و تلاش بیشتری در راستای تشریح آورده‌های محافل اقدام کنند، چرا که به مدیران نیز کمک می‌کند فعالیت بهتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در حاشیه بازدید از این رویداد علمی - اجتماعی  گفت: سعی داریم به کمک آموزش‌هایی که در بستر رویداد پیشگام اتفاق می‌افتد مطالبه گری در چهارچوب درست اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق افزود: رویداد پیشگام علاوه بر آموزش مطالبه گری درست و رفع مشکل در مسیر معقول و منطقی، زیرساخت رفع مشکلات برای مدیران و مسؤولان را فراهم می کند.

وی  اظهار داشت: هدف اول رویداد پیشگام تربیت جریان مردمی مطالبه گر در مسیر درست است که به کمک آموزش‌هایی که در بستر رویداد پیشگام اتفاق می‌افتد مطالبه گری در چهارچوب درستی به انجام برسد.

 ولایی برحق افزود: در این میان نیاز به حمایت بیشتری داریم، اینکه نهادی دلسوزی کند و بخواهد نام مطالبه گران را در جایی ثبت کند برای ما خروجی نخواهد داشت و منجر به رفع مشکل نمی‌شود.

ولایی برحق در بخش دیگری با اشاره به سابقه اجرای رویداد پیشگام در سراسر کشور، ادامه داد: استان البرز برای دومین بار است که این رویداد را برگزار می‌کند و سعی داریم پیشگام به صورت خاص در البرز به اجرا برسد تا ضمن احصای مشکلات به تأمین زیرساخت‌ها نیز بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: معتقد هستیم تا مادامی که مردم وارد میدان نشوند شاهد حرکت دانش بنیان نخواهیم بود، در همین راستا طی ۲ دوره گذشته اجرای پیشگام در استان البرز بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر دغدغه مند و نخبه این حوزه شناسایی و در این همایش شرکت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha