دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه: هدایتگری مهمترین رسالت دانشجویان است

کرمانشاه - ایرنا - دانشجویان با توجه به انرژی و انگیزه بالا، روحیه مطالبه‌گری و برخورداری از علم و دانش تخصصی خود می‌توانند با همراهی حاکمیت‌ها و مسوولان، نقشی هدایتگر در عرصه‌های مختلف برای رشد و توسعه جوامع داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر یادآور مجاهدت و رشادت های ضد استبدادی و استکباری دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ است، روزی که به دلیل اعتراض دانشجویان به سفر «نیکسون» معاون رییس جمهوری آمریکا سه نفر از آن ها مظلومانه به شهادت رسیدند و برای گرامیداشت یاد آنان و پاسداشت مقام دانشجو این روز به عنوان "روز دانشجو" نام گذاری شد.

جوانان رشید و دانشجویان فداکار و غیرتمند، در این روز بزرگ سینه خویش را آماج گلوله های بدخواهان و کینه‌توزان این کشور قراردادند و ندای حق‌طلبی ملت بزرگ‌ ایران را در گوش جهانیان فریاد زدند.

امروزه نقش ویژه دانشجویان در رشد و شکوفایی کشور بر کسی پوشیده نیست، نقشی که اگر به شکل درست خود هدایت و انجام شود و دانشجویان در مسیر مناسبی ریل گذاری شوند می تواند آثار بسیار خوبی را برای کشور رقم بزند.

«محمدمهدی نبی‌زاده» دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه می گوید: روز دانشجو یادآور حرکتی درخشان و طلیعه ای پرشکوه از جنبش و تکاپوی جوانانی است که آزادی و آزادگی را با صدایی رسا فریاد زدند و تن از قید و بند اسارت استبداد، رهایی بخشیدند.‌

وی افزود: دانشجویان در عرصه کنونی باید افزون بر فعالیت های علمی و تحقیقاتی که در رشد کشور موثر بوده، باید در قالب تشکل ها و در جریان های دانشجویی مطالباتی را در سطح جامعه پیگیری کرده و نقش هدایتگری را برای عامه جامعه داشته باشند.

این دانشجوی رشته علوم سیاسی معتقد است: دانشجویان در محیط دانشگاه می توانند با حضور در تشکل های دانشجویی به ایده پردازی در بسترهای فرهنگی اجتماعی و سیاسی پرداخته و با بیان نقدهای منصفانه خود در محیط دانشگاه، جامعه را به سوی کمال سوق دهند.

«زیبا مهربان‌منش» از دانشجویان رشته پرستاری نیز می گوید: دانشجویان امروز، جامعه سازان و نسل آینده مدیران و مسوولان کشور هستند و در آینده‌ای نه چندان دور عهده دار مسوولیت‌های مختلف خواهند بود.

دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه: هدایتگری مهمترین رسالت دانشجویان است

وی گفت: به همین دلیل نقش دانشجویان در تحقق و ترسیم آینده کشور که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید بوده بسیار مهم و چشمگیر است از اینرو با سرمایه‌گذاری برای ارتقای دانشجویانی متعهد و متخصص می‌توان شاهد تاثیرگذاری بیشتر نسل جدید در رشد و توسعه کشور بود.

این دانشجو اضافه کرد: در پرتو فضای سازنده اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایجاد شده در راستای سیاست ها و برنامه های دولت مردمی آیت الله رئیسی، دانشجویان ضمن کسب علم و دانش باید در راستای فسادستیزی، عدالت محوری و ساختن آینده ای روشن برای کشور تلاش کنند.

سرپرست دانشگاه رازی نیز می گوید: تمام امید ما این است که دانشجویان با صراحت، بدون لکنت و با شور و نشاط مطالبه‌گری کنند و مطالبات خود را نیز دنبال و تا به نتیجه رسیدن آن پیگیر باشند این موضوع همان چیزی است که توسط دانشجویان باید دنبال شود؛ چراکه اساس انقلاب اسلامی بر همین پایه شکل گرفته است.

«محمدنبی احمدی»، آزاداندیشی، عدم انسداد سیاسی، بهادادن به همه سلایق سیاسی و پرهیز از تنگ‌نظری را توسط دانشجویان مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر روزی فرارسد که دانشجویان دست از مطالبات خود بکشند آن روز، روز پایان انقلاب است از اینرو انتقاد را از مجرای صریح خود و در نهایت رعایت احترام و ادب باید دنبال کرد.

وی در پاسخ به دغدغه مطالبه‌گری دانشجویان گفت: تمام همّ و غم ما این است که شما مطالبه‌گر باشید و بدانید مطالبه گری شما هرچند اگر با بیان خارج از چارچوب ادب هم باشد؛ بر عدم مطالبه‌گری شرافت دارد.

احمدی یادآور شد: نهال انقلاب امروز به درختی تنومند و استوار تبدیل و به دستان ما سپرده شده است که صیانت و حفاظت از آن مسوولیتی بس سنگین و خطیر بر عهده همه ما به ویژه دانشجویان به عنوان سردمداران پیشرفت و ترقّی این کشور گذاشته است.

وی تاکید کرد: اکنون که در حال عبور از یکی از سخت‌ترین گردنه‌های انقلاب هستیم، لازم است؛ دانشجویان آگاه با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت (ره) و پیروی از رهنمودهای مشفقانه رهبر فرزانه انقلاب با عزمی جهادگونه در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور را فراهم کنند.

احمدی افزود: دانشجویان باید گام‌های استواری برای توسعه و پیشرفت علمی ایران اسلامی برداشته‌ و با شناختی عمیق از خدعه‌های استکبار و درک درست از شرایط دنیای امروز، آگاهانه در مسیر انقلاب، حرکت کرده و از ارزش‌های نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با گرامیداشت روز ۱۶ آذر گفت: این رویداد روزی بزرگ و رویدادی سترگ در تاریخ انقلاب اسلامی است که یادآور ستم ستیزی و ظلم گریزی دانشجویان و روح جوال و جویای کمال آنهاست.

دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه: هدایتگری مهمترین رسالت دانشجویان است


«سیاوش وزیری» افزود: البته نباید فراموش کرد که اولویت نخست هر دانشجو باید آموختن و پژوهیدن باشد و هیچ مانعی نباید بر سر این راه باشکوه قرار گیرد، تا جایی که می توان گفت هویت دانشجو به جستن علم و پروردن خُرد است.

وی اضافه کرد: دانشجو به عنوان قشر پرسش گر و تاثیرگذار در جامعه مطرح است و اگر این تاثیرگذاری را باور داشته، پرسش گر باشد و با نقد منصفانه مطالبه‌گری نماید، اثرگذاری او در جامعه به وضوح دیده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: دانشگاه یک نظام مبتنی بر علم، دانش و معرفت با کارکردی وسیع و تاثیری شگرف بر جامعه است که از طریق آموزش دانش، اندیشیدن، پژوهیدن و خوب زندگی کردن به دانشجویان، جامعه و مردم را هدایت می کند.

«قباد محمدی» افزود: دانشجو با تمام توان در جستجوی دانش، کندوکاو علمی، کسب مهارت و اخلاق حرفه ای، تعمیق باورهای دینی، تمرین مهارت های زندگی و ارتباطی، کار گروهی، ورزش و تربیت بدنی و مطالعه مستمر باید بکوشد، تا هنگام عزیمت از دانشگاه به محل خدمت و زندگی، به عنوان یک دانش آموخته شایسته، موجب افتخار جامعه دانشگاهی و خانواده شده و وظیفه خود را به عنوان فرزند ایران زمین در راه سربلندی کشور عزیزمان به بهترین شیوه انجام دهد.

وی یادآور شد: دانشگاه و دانشجو مغز علمی کشور را تشکیل می دهند و کشوری پیشرفت می کند که دانشجویانی پویا، تلاشگر و دانشگرا داشته باشد.

محمدی اظهار امیدواری کرد که دانشجویان با فراگیری علم و دانش، در کنار هم بتوانند نقشه‌ راه ایران عزیز را در سایه منویّات مقام معظم رهبری به سوی سعادت، آزادی و سربلندی سوق دهند و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار گیرند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو دارد که در بیش از ۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha