۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84964143
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام‌ جمعه بجنورد: سبک زندگی شهدا هنرمندانه برای جوانان تبیین شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: سبک زندگی، تفکرات و رشادت‌ شهدای انقلاب و دفاع مقدس باید هنرمندانه برای جوانان کشور تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز چهارشنبه در یادواره ۵۴ شهید بخش شوقان خراسان شمالی اظهار داشت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس افراد ایثارگری بودند که برای حفظ ارزش های اسلامی از هیچ ایثار و کوششی دریغ نکردند، بنابراین وظیفه ما است که یاد این بزرگان را در جامعه حفظ کنیم.

وی افزود: در واقع سبک زندگی و رشادت‌های شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس را باید در فضای رسانه به خوبی تبیین کنیم تا جوانان بدانند امنیت و وحدت کشور مرهون ایثارگری های شهدا بوده است.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: همچنین ترویج ارزش های والای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید جزو برنامه‌های‌ همه بخش‌های جامعه باشد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، رهایی مردم از استعمار فرهنگی غرب بود، گفت: غربی ها و آمریکا پیش از انقلاب جدای از اینکه در تمامی عزل و نصب های سیاسی کشور دخالت داشتند، سیطره فرهنگی نیز بر کشور ایجاد کرده بوند.

وی افزود: در واقع ۹۰ درصد محتواهای درسی در مراکز آموزشی ضد دین و ارزش های غربی را در جامعه ترویج می کرد.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: نفوذ آمریکا و کشورهای غربی در کشور به حدی بود که وقتی شخصی می خواست به مقام نخست وزیری برسد حتما باید آنها او را تایید و گزینش می کردند تا پیاده کننده، سیاست های غربی در کشور باشد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha