۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84964188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق جهاد تبیین نیازمند روشنگری حوزه‌های علمیه و دانشگاهها است

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: تحقق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در جامعه نیازمند نگاه کاربردی و روشنگری توسط حوزه‌های علمیه و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز چهارشنبه به مناسبت روز دانشجو در دیدار با تعدادی از مسوولان و اساتید حوزوی و دانشگاهی گناباد افزود: در شرایطی که دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی و ابزار رسانه ای وابسته به خود و جنگ نرم به دنبال تحقق اهداف خصمانه خود و ضربه زدن به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی هستند باید با ایجاد نهضت روشنگری و بصیرت افزایی با محوریت حوزه های علمیه و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی راهکارهای نهادینه سازی ابعاد جهاد تبیین را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید با پرهیز از نگاه تشریفاتی و شعاری با رویکرد حل مساله و کاربردی و بررسی نقاط ضعف و قوت، راهکارهای مقتضی برای تحقق جهاد تییین و خنثی سازی جنگ نرم و تهاجم و شیبخون فرهنگی را ارایه دهند و با برگزاری همایش و کارگروههای تخصصی این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد.

فرماندار گناباد گفت: این مساله نباید تنها به یک همایش بسنده شود بلکه در طول سال هم در قالب جلسات مشترک و با همدلی و هم افزایی حوزویان و دانشگاهیان برای تحقق جهاد تبیین باید گام برداشت.

نصیری از برگزاری همایش بررسی نقش حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین برای هفته آینده در شهرستان گناباد خبر داد.
بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و ۱۵۰ طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha