مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی شاخصه اصلی دانشجوی تراز انقلاب است

بندرعباس - ایرنا - کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: شاخصه اصلی دانشحوی تراز انقلاب اسلامی مطالبه گری و عدالت خواهی‌است اما پیش از هر چیزی اصول مطالبه‌گری و عدالت خواهی باید رعایت شود و انفعال در جامعه دانشجویی پذیرفتنی نیست.

رسول صفی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به روز دانشجو افزود: شنیدن مطالبات دانشجویان و پاسخ به مطالبات آنها باید جزو اولویت‌های مسوولان باشد و تشکل‌های دانشجویی باعث پویایی محیط دانشگاه ها خواهند شد و می‌تواند در برخی مسائل راهنما و مشاور مسوولان باشند.

وی ادامه داد:‌ مسوولان دانشگاه ها باید در راستای ایجاد و فعال شدن تشکل های دانشجویی تلاش کنند و نخبگان دانشگاهی هر منطقه باید شناسایی و در برنامه ریزی پیشرفت و توسعه هر منطقه از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دشمن و پایبندی به آرمان ها و نه به وابستگی را باید از جنبش های دانشجویی سال ۱۳۳۲ آموخت، ادامه داد:‌ جنبش های دانشجویی و تشکل های دانشجویی باید مطالبه گر تغییر به نفع مردم باشند و از وابستگی به گروه ها و جناح های سیاسی پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دستاویزی برای اجرای برنامه های دشمن در کشور تبدیل شد، ابزر داشت: سیاست زدگی در جامعه دانشجویی موجب تبدیل شدن دانشجو به ابزار پیشپرد اهداف جناح‌های سیاسی می شود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: دانشجو باید سیاسی باشد و قدرت فهم و درک مسائل سیاسی را داشته باشد و از آنجاکه رهبر معظم انقلاب همواره بر مطالبه گری دانشجویان تاکید می‌کنند نشان از اهمیت این موضوع دارد.

صفی زاده گفت: ۱۶ آذر یادآور رشادت سه دانشجوی انقلابی در جهت استکبار ستیزی و مقابله با دشمن است و در شرایط کنونیِ کشور باید برای بصیرت افزایی و آگاه‌سازی قشر دانشجو تلاش کرد و از انسداد سیاسی در جامعه دانشجویی کاست.

وی افزود: مدیران آینده این کشور دانشجویان حال حاضر دانشگاه ها هستند و به نوعی آینده در دست دانشجویان است و قشر دانشجو نماینده کل جامعه است.

صفی زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تقویت مهارت ها و گرایش به سمت رویکرد عملی در کنار رویکرد تئوریک و علمی در دانشگاه ها می تواند منجر به تربیت نیروی موثر برای بازار کار باشد.

دبیر اسبق انجمن علمی بخش علوم سیاسی دانشگاه شیراز گفت: اینکه دانشجو با چه هدفی وارد دانشگاه می شود مهم است و نباید نوع نگاه دانشجو به دانشگاه مدرک گرایی باشد بلکه فهم و به کارگیری مطالب باید در اولویت قرار گیرد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به مسایل روز جامعه گفت: دشمن طی ۴۳ سال از هر حیله ای برای ضربه به نظام و انقلاب استفاده کرده و با شکست مواجهه شده است، امنیت و آرامش کشور حاصل خون شهداست و باید مراقبت کنیم خون شهدا پایمال نشود.

اخبار مرتبط