تدوین نقشه راه اولویت‌های تحقیقاتی استان فارس در حال پیگیری است

شیراز-ایرنا-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت:تدوین «نقشه راه اولویت‌های تحقیقاتی استان» با جدیت در کارگروه پژوهش و فناوری استان در حال پیگیری است و به زودی برای مشارکت محققان و پژوهشگران استان فارس فراخوان داده می‌شود.

مهندس عبدالعلی کریمی جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۱ را به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کرده‌اند و از آغاز سال، اقدامات متعددی در سطوح مختلف مدیریتی استان فارس برای تحقق این شعار انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: با عنایت به بیاتات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال، ستاد «هفته پژوهش و فناوری» استان با محوریت دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس تشکیل شد.

کریمی اضافه کرد: در این هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و محصولات و دستاوردهای این مراکز در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که در طی یک سال گذشته در استان در حال شکل‌گیری است«نقشه راه اولویت‌های تحقیقاتی استان» است که این اولویت‌ها در پنج محور «انرژی»، «آب و محیط زیست»، «آسیب‌های اجتماعی»، «تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری» و «نظام سلامت» تعریف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اظهار کرد: تدوین «نقشه راه اولویت‌های تحقیقاتی استان» با جدیت در کارگروه پژوهش و فناوری استان در حال پیگیری است و به زودی هم برای مشارکت محققان و پژوهشگران استان فارس فراخوان داده می‌شود که از همین‌جا از تمامی پژوهشگران و محققان توانمند و فرهیخته استان درخواست می‌کنیم در این امر مهم مشارکت فعال داشته باشند تا بتوانیم مشکلات اساسی و مهم استان را به صورت علمی بررسی و حل و فصل کنیم.

به گزارش ایرنا؛ سید آیت‌اله رزمجو، مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس نیز اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۱ آذرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دیگر مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان فارس ادامه داد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز چهارشنبه ۲۳آذرماه در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس برگزار می‌شود و در این مراسم حدود ۶۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تجلیل خواهند شد.

رزمجو با بیان اینکه شعار هفته پژوهش امسال با توجه به شعار سال «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» انتخاب شده است، گفت: نمایشگاه در روز یکشنبه ۲۰ آذرماه مختص بازدید دانشگاه‌ها و سازمان‌ها است و عموم مردم می‌توانند از روز دوشنبه ۲۱ آذرماه تا چهارشنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha