پنج اولویت استان فارس در عرصه پژوهش اعلام شد

شیراز-ایرنا-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: در کارگروه پژوهش و فناوری پنج اولویت اساسی استان از جمله مشکلات در حوزه آب،انرژی،نظام سلامت،آسیب های اجتماعی و اشتغال به محققین و پژوهشگران ارجاع داده می‌شود تا آنها راهکارهای برون رفت از این مشکلات را با تحقیق و بررسی پیشنهاد دهند.

عبدالعلی کریمی چهارشنبه در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری استان فارس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هفته پژوهش امسال با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» برگزار گردید و در این هفته برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی دستاوردهای استان فارس در عرصه پژوهش و فناوری و تعامل دانشگاه با صنعت اجرا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: هر کشوری برای توسعه و پیشرفت باید به پژوهش اهمیت زیادی بدهد لذا باید زمینه استفاده از ظرفیت کشور و استان فارس در عرصه پژوهش را فراهم کنیم.

کریمی با اعتقاد به اینکه هفته پژوهش فرصتی است تا ظرفیت‌های پژوهشی استان را رصد کنیم، گفت: البته توجه به پژوهشگران و فناوران نباید تنها به این هفته محدود شود بلکه باید این نوع فعالیت‌ها و اقدامات در طول سال ادامه پیدا کند تا بتوانیم ارتباط مؤثری بین جامعه علمی و صنعت برقرار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در استان فارس گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی ایده‌های برتری است که به مرحله اجرا گذاشته‌ شده‌اند. این نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۱ آذرماه افتتاح شد و تا ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه ادامه داشت.

کریمی بیان داشت : در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق، مراکز پژوهشی، سازمان‌ها و دانشگاه‌های شیراز حضور داشتند و در روز سه‌شنبه ۲۲آذرماه نیز مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس برگزار شد.

وی با اعتقاد به اینکه ارتباط مؤثر دانشگاهیان با شرکت‌های بزرگ صنعتی می‌تواند در رونق اقتصاد کشور و توجه هرچه بیشتر به تولید داخل تأثیرگذار باشد، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا افزون بر احیا و بهره‌گیری از تفکر و اندیشه پژوهشگری در استان فارس فرصت مغتنمی را برای بازخوانی سیاست‌های پژوهشی و فناوری در استان ایجاد کنیم و در مسیر تولید علم و اثربخشی آن در جامعه گام‌های بلندی برداریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید مدیریت ارشد استان، کارگروه پژوهش و فن آوری پنج اولویت اساسی استان از جمله موضوعات آب، انرژی، نظام سلامت، آسیب های اجتماعی و اشتغال را به محققین و پژوهشگران ارجاع می‌دهد تا نسبت به تحقیق و بررسی علمی این موارد راهکارهای برون رفت از این مشکلات را پیشنهاد کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha