۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84965331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: دشمن تحمل پیشرفت و توسعه علمی و دفاعی ایران را ندارد

کاشان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دشمن به هیچ وجه تحمل پیشرفت و توسعه کشور در زمینه علمی و دفاعی را نداشته و ایجاد اغتشاشات هم ،در راستای جلوگیری از تحقق این امر مهم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: غرب و آمریکایی ها به دنبال بزرگنمایی واهی از اغتشاشات بوده و مدعی شده اند که ۷۰ میلیون نفر از مردم ایران در اغتشاشات شرکت داشتند که اگر این ادعا حقیقت داشت امروز باید جمعت کشور ایران چند میلیارد نفر می بود.

وی اظهار کرد: غرب و آمریکا مدعی شدند که ۷۷ درصد مردم ایران مخالف حجاب هستند اما در همین دانشگاه کاشان که ۹ هزار نفر دانشجو دارد ، تعداد کمی آمدند و تحصن کوچکی را انجام دادند و یا در جمعیت ۴۰۰ هزار نفری کاشان اتفاقی نیفتاد و امروز خود دشمن به اعتراف معتبرترین پایگاه علمی مقالات(وب آو ساینس) می گوید رتبه علمی ایران در سال ۲۰۲۱ رتبه پانزدهم جهان است.

امام جمعه کاشان گفت: پایگاه معتبر علمی (نیوساینتیست) رشد یازده برابری متوسط جهان را برای ایران نقل کرده و این یعنی از نظر علمی یازده برابر جهان رشد داریم و در سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۹ رتبه اول در رشد علمی را کسب کردیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: در حوزه نانو رتبه ایران از ۵۹ به ۱۶ رسیده، در بیوشیمی و زیست مولکولی رتبه ایران از ۵۳ به ۱۷ رسیده، در هواوفضا رتبه ایران از ۴۷ به ۱۲ رسیده، در علم ریاضی از رتبه ۴۸ به رتبه ۱۳ صعود کردیم و دشمن در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در گزارش ۲۱۷ صفحه ای خود می گوید جمهوری اسلامی در امور نظامی هم توانست موازنه قدرت را در خاورمیانه به نفع خود تغییر دهد و ایران قوی موجب شده تا دشمن این آشوب ها را در کشور راه اندازی کند.

وی اظهار کرد: اروپا و کشورهای بزرگی مثل آلمان، فرانسه و ژاپن مشکلات فراوانی دارند و رییس سازمان سیاست خارجی آمریکا می گوید، این کشور دیگر ابرقدرت نیست و اسرائیل امروز در چهار سال چهار انتخابات برگزار کرده و هر بار با شکست مواجه شده، عربستان هشت سال است درگیر جنگ یمن است و این وضعیت آنها است و به همین دلیل ایران قدرتمند را بر نمی تابند و همه این عزت به برکت فاطمیه(س) عزیز است و فرمانبرداری ملت ایران از ولایت و اهل بیت(ع) این ملت را به اوج عزت رسانده و مبلغان هم در مراسم فاطمیه به مقوله جهاد تبیین توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۲۰ آذر ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت الله دستغیب، شهید محراب، را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: توکل به خدا، ساده زیستی، مهربانی، توجه به ورزش، مردمی بودن و عشق به ولایت از ویژگی های بارز این شهید بزرگوار است.

حجت الاسلام حسینی گفت: عشق به ولایت مهم ترین ویژگی آیت الله دستغیب بود که به نماینده وقت استان فارس گفته بود که باور کن حضرت امام خمینی(ره) نایب امام زمان (عج) است و احترام به امام راحل(ره) به معنی احترام گذاشتن به امام زمان (عج)است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خود را محک بزنیم که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) تابع ایشان هستیم، باید میزان تبیعیت خود از ولی فقیه را بسنجیم و باید ولایت مدار باشیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۳۶۳ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد، مقام معظم رهبری هفته قبل با کارکنان این مجموعه فاخر فرهنگی دیدار کرده و فرمودند که باید ضعف ها و گزاره های غلط فرهنگی رصد شود و راهکار عالمانه برای رفع مشکل فرهنگی جامعه ارائه شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: معظم له فرمودند توجه به فرهنگ قناعت و عدم اسراف لازم است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید، تشکل های فرهنگی را در ترویج این فضیلت ها حمایت و هدایت کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مقام معظم رهبری هفته پیش دیداری با مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند و بر اجرای سند تحول ابلاغ شده تاکید کردند و فرمودند این سند باید در زندگی فردی و اجتماعی مردم تجلی یابد و روحیه انقلابی باید توسط این شورا تقویت شود. در ابتدای انقلاب اسلامی فرهنگ ما نمی توانیم توسط حضرت امام خمینی(ره)تبدیل به فرهنگ ما می توانیم شد.

حجت الاسلام حسینی برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده حسین نوروزی از منطقه ابوزیدآباد و تشییع پیکر مطهر جانباز ۷۰ درصد شهید ماشالله گلی نوش آبادی از منطقه آران و بیدگل را از دیگر مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: راه و آرمان همه شهیدان، بیعت با ولایت و رهبری بوده است و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha