دانشجویان «صریح و بدون لکنت» نظرات خود را در مراسم روزدانشجو به رییس جمهور بیان کردند

تهران- ایرنا - مسئول دفتر اتحادیه تحکیم وحدت فضای جلسه روز دانشجو در دیدار رئیس‌جمهور را سرزنده و بانشاط توصیف کرد و گفت: زبان دانشجویان در دیدار با رییس جمهور برای بیان مطالب الکن نبود و پس از این دیدار، اهمیت دفاع بدون ملاحظه از انقلاب در وقایع اخیر برای همه بیشتر از قبل روشن شد.

«فاطمه سادات هوشمند میرحسینی» که به نمایندگی از دفتر تحکیم وحدت در جلسه رییس جمهور با دانشجویان حضور داشت و به تبیین مواضع این تشکل دانشجویی درباره وقایع اخیر در کشور پرداخته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا با بیان جزییات این نشست پرداخت.

وی گفت: دیدار دانشجویان با رئیس جمهور چندسالی است که برگزار می‌شود و امسال شاهد حضور جمعی از دانشجویان مختلف و نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی در این جمع بودیم که نظرات طیف های مختلف را بیان می‌کردند.

وی درباره نحوه گزینش و انتخاب دانشجویان برای سخنرانی در اینگونه مراسم ها اظهار داشت: طبق روال به هر اتحادیه علمی، فرهنگی، سیاسی و دانشجویی سهمیه ورود داده می شود و افرادی که مقابل رئیس جمهور حرف می‌زنند، نمایندگان این اتحادیه‌ها هستند.

نمایندگان دانشجویی در بیان مطالب خود آزاد هستند

این دانشجوی مهندسی هوا و فضای دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: هر اتحادیه با شورای مرکزی خود تصمیم می‌گیرد که چه نکاتی را بر اساس اولویت خود بیان کند و نمایندگان در بیان مطالب آزاد هستند.

وی ادامه داد: نخست هر نماینده نکات خود را مطرح کرده و در نهایت رئیس جمهور توضیحات کلی ارائه می‌کند که البته جلسه امسال سوژه‌های جالب تر داشت و چند دانشجو در میان جمعیت دغدغه‌های خود را مطرح کردند و دانشجویی معلول هم نکات خود را گفت که رئیس جمهور شخصاً نامه درخواستی این دانشجو را از او تحویل گرفت تا پیگیر مطالباتش شود.

هوشمند میرحسینی در عین حال اضافه کرد: هر چند بیان این تک نمونه ها نمی تواند مسائل همه دانشجویان را در برگیرد اما در مجموع می توان گفت نشست دانشجویی امسال رییس جمهور به خوبی برگزار شد و امیدوارم این جلسات به روز ۱۶ آذر محدود نشود و در ایام دیگر هم چنین جلسات برگزار شود.

مسئول اتحادیه خواهران دفتر تحکیم وحدت خواستار استمرار جلسات و ارتباط بیشتر بین وزارتخانه ها و بدنه دانشجویی شد تا دانشجویان بتوانند مطالبات و ایده‌های خود را مطرح و مقامات هم این نظرات را دریافت کنند زیرا با چند دقیقه صحبت کردن نمی‌توان همه مطالبات را مطرح کرد.

دانشجویان در بیان مطالبات صریح بودند

این فعال دانشجویی با رد برخی ادعاها که گفته شده نظرات منتقدان در جلسه مطرح نشده است، اظهار داشت: نشست امسال کمی متفاوت از دیگر نشست‌ها بود و زبان ما در بیان مطالب الکن نبود و دیدگاهها به صراحت بیان شد.

وی با اشاره به پاسخ های رئیس‌جمهور به برخی مطالبات مطرح شده دانشجویان اذعان کرد: برخی پاسخ‌ها البته قانع کننده نبود؛ برای نمونه ما در حوزه زنان نسبت به عملکرد معاونت زنان و خانواده نقد داشتیم و مایل بودیم پاسخ قانع کننده دریافت کنیم و بدانیم رویکرد دولت در این قضیه چیست اما به این مطالبات کمتر توجه می‌شود.

هوشمند میرحسینی با سرزنده و بانشاط خواندن فضای جلسه روز دانشجوی امسال در دیدار رئیس‌جمهور با دانشجویان گفت: برخی گروه‌ها در کشور انقلاب را قبول دارند اما در وقایع اخیر در دفاع از آن کم گذاشتند اما بعد از این دیدار، اهمیت دفاع بدون ملاحظه از انقلاب برای همه بیشتر روشن شد.

به گزارش ایرنا، دیدار دانشجویی آیت الله رئیسی رئیس جمهور در شانزدهم آذرماه در دانشگاه تهران برگزار شد و نمایندگانی از تشکل های دانشجویی صریح و بی پرده به بیان دیدگاهها و نقد عملکرد دولت سیزدهم پرداختند که نه تنها سخنرانی های آنها در فضای مجازی منتشر شد، مشروح این دیدار نیز از تلویزیون پخش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha