۱۲۳ طرح ملی در استان اردبیل در دست اجرا است

اردبیل-ایرنا-مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: روند اجرای طرح‌های عمرانی استان مطلوب است و از سال گذشته ۱۲۳ طرح ملی در این استان در دست اجرا قرار گرفته است.

علی اسلامی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالانه ۳۵ هزارمیلیارد ریال طرح عمرانی در استان اردبیل اجرا می‌شود ، گفت: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی بر جذب سریع اعتبارات و به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام اهتمام داشته باشند تا با بهره‌برداری از آن، مردم بتوانند از ثمرات و نتایج آن استفاده کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت پیمانکاران و شرکت‌های مشاوره بومی استفاده کنند ضمن اینکه اولویت اجرا برای دستگاه‌های استانی نیز استفاده از ظرفیت این شرکت‌های بومی است.

اسلامی ادامه داد: در استان اردبیل یک‌هزار و ۵۶۵ شرکت پیمانکار در بیش از دو هزار و ۴۸۳ رشته فعالیت می‌کنند که در کنار آنها ۴۳ شرکت مشاوره نیز فعال هستند و ظرفیت اجرایی این شرکت‌های پیمانکاری بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد تومان است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مزایای بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره را تخصیص ۹ درصد ارزش افزوده برای توسعه و پیشرفت استان اردبیل اعلام کرد و گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی استان بیش از گذشته از ظرفیت این شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای استفاده کنند.

ورود مصالح غیراستاندارد بازار ساخت و ساز استان را تحت‌الشعاع قرار داده است

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ورود مصالح غیراستاندارد بازار ساخت و ساز استان اردبیل را تحت‌الشعاع قرار داده است افزود: ضروری است دستگاه‌های متولی با راهکارهای مناسب جلوی آن را بگیرند.

اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته آسیب‌شناسی در این حوزه با همکاری دستگاه‌های متولی اظهار کرد: به دور از موازی‌کاری باید نظام مهندسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، اتحادیه آهن فروشان و سایر متولیان در این بخش ورود پیدا کرده و جلوی عرضه مصالح ساختمانی تقلبی و بی‌کیفیت در بخش پروفیل‌ها گرفته شده و به برچسب کالاهای استاندارد تولیدی توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه آسیب‌شناسی دقیق انجام می‌شود تا دستگاه‌های متولی اجازه عرضه محصولات بی‌کیفیت را ندهند، بیان کرد: فعالیت کارخانه‌های آسفالت هم به تناسب شرایط استان و وضعیت جوی انجام می‌شود و مجوزی در این زمینه داده نشده بلکه بر فعالیت کیفی آنها از طریق کمیته آسفالت نظارت می‌شود.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در اجرای پروژه‌های دستگاه‌های دولتی مشکل چندانی در کیفی‌سازی ساخت و استفاده از مصالح استاندارد وجود ندارد ولی در ساخت و سازهای اشخاص برخی مشکلات و موانع وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha