۷۵ درصد برنامه کشت پاییزه گندم در خراسان‌شمالی محقق شد 

بجنورد-ایرنا-رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت پاییزه گندم در ۱۴۳ هزار و ۲۴۰ هکتار از کشتزارهای استان برای سال زراعی جاری هدف‌گذاری شد که تاکنون ۷۵ درصد از آن محقق شد.

محمد محمدزاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال کشت گندم در ۴۸ هزار و ۵۱۵ هکتار زمین آبی و ۹۴ هزار و ۷۲۵ هکتار زمین دیم برنامه ریزی و هدفگذاری شده است که تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین آبی وحدود ۸۰ هزار هکتار زمین دیم زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه کشت پاییزه غلات در استان ادامه دارد خاطرنشان کرد: بارندگی خوب و موثر پاییز امسال سبب شد تا کشاورزان برای کشت گندم اقبال بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در دولت سیزدهم قیمت خرید تضمینی گندم افزایش و به قیمت واقعی نزدیک تر شد از این رو میزان کشت گندم در استان افزایش یافته است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر شد از این رو شرایط و بستر مناسب‌تری برای کشت پاییزه غلات در استان فراهم شد.

وی گفت: امسال ۱۱۱ هزار و ۶۶۷ تن گندم از کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری شد این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن بود که بر این اساس امسال خرید گندم ۶ برابر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان پرداخت شد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha