۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - بازگرداندن واحدهای اقتصادی راکد و غیرفعال به ریل تولید از اولویت های اساسی دولت سیزدهم در استان کرمانشاه به شمار می رود که هم اینک به عنوان یک سرفصل‌ مهم کاری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون به نتایج خوبی نیز رسیده است.

به گزارش ایرنا، احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل یکی از نخستین دستورات آیت‌الله رئیسی در بدو در اختیار گرفتن سکان دولت سیزدهم به عنوان رییس جمهور بود، موضوعی که ایشان حتی از پیش از این و در زمانی که ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت به یکی از اولویت ها هنگام سفر به استان های مختلف کشور تبدیل شده است.

با آغاز به کار دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین دغدغه های رییس جمهور در سفرهای استانی خود ضمن آنکه در سایر بخش‌های مختلف دستاوردها و مصوبات خوبی داشت در حوزه صنعت، شامل دستور موکد برای احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل و تخصیص تسهیلات برای فعالیت و رونق صنایع استان بود.

هرچند مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی زیاد است، اما دولت سیزدهم ثابت کرده که براساس اصل خودباوری و اتکا به توان داخلی می توان ضمن احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و پایدار، بستر مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور مبتنی بر ظرفیت های و قابلیت های محلی موجود را فرام کرد.

نبود زیرساخت‌ها، تحریم ها، نوسان قیمت ارز و فرسودگی ماشین آلات، بدهی های بالای مالیاتی، نداشتن مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش، عدم توانایی در پرداخت تسهیلات و تملک واحدهای تولیدی و کارخانه ها توسط بانک ها طی سال‌های گذشته در استان کرمانشاه موجب تعطیلی و رکود یا نیمه فعال‌شدن بسیاری از واحدهای اقتصادی شده است.

نبود زیرساخت‌ها، تحریم ها، نوسان قیمت ارز و فرسودگی ماشین آلات، بدهی های بالای مالیاتی، نداشتن مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش، عدم توانایی در پرداخت تسهیلات و تملک واحدهای تولیدی و کارخانه ها توسط بانک ها در استان کرمانشاه از مهمترین دلایل رکود واحدهای اقتصادی استاستان کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که متاسفانه غفلت از آنها در سالیان متمادی باعث شده آنگونه که باید این استان به حق خود نرسد، یکی از همین ظرفیت‌های بزرگ در حوزه صنعت و معدن است که طبق گفته مسوولان امر حدود یک هشتم کل واحدهای صنعتی در رکود به سر می برند که فعال سازی دوباره آن ها می تواند دردهای کهنه این دیار نظیر بیکاری، رکود و خروج سرمایه هایش از استان به هوای یافتن شغل در دیگر استان ها را تا حد زیادی التیام بخشد.

تسهیل روند رونق و شکوفایی واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان مهم‌ترین زیرساخت برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، همواره یکی از اولویت های برنامه‌ریزی مسوولان برای تقویت ظرفیت های صنعتی استان ها بوده است‌.

بخش وسیعی از مشکل صنعت و صنعتگران استان کرمانشاه، وجود طرح های راکد تولیدی، بحث تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی است که نیازمند توجه ویژه دولت در این بخش برای ادامه فعالیت واحدها و جلوگیری از تعطیلی آنهاست.

برهمین اساس احیای واحدهای تولیدی راکد و جذب سرمایه گذاری در صدر اولویت‌های استان کرمانشاه در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم قرار گرفت که این امر امسال نیز در این استان تداوم و در رئوس فعالیت های حوزه اقتصادی دولت قرار دارد.

۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

در استان کرمانشاه با آغاز فعالیت دولت سیزدهم، احیا و رونق تولید بسیاری از این واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفت و اکنون که حدود ۱۷ ماه از فعالیت دولت جدید می‌گذرد، ۱۴۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشته است که بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت با بازگشت این تعداد از واحدها زمینه بازگشت به کار بیش از هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی دوباره مهیا شد.

در نتیجه این سیاست مهم دولت سیزدهم، میزان نرخ بیکاری در این استان براساس اعلام مرکز آمار ایران ۴.۳ درصد در یکسال گذشته کاهش یافته است که این رقم پایین‌ترین میزان خود در هشت سال گذشته در استان کرمانشاه است.

احیای واحدهای راکد از مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان‌ها است

رییس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت با بیان اینکه احیای واحدهای راکد یکی از مصوبات اصلی سفرهای رییس جمهور به استان‌ها است، گفت: در این راستا وزارت صمت با استفاده از ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید و تشکیل کارگروه‌های بین بخشی به دنبال احیای واحدهای راکد و تحقق این مصوبات است.

«محمد رضا زینی الدینی» در حاشیه افتتاح فاز سوم کارخانه کاشی بیستون کرمانشاه که در سفر رییس جمهوری به این استان انجام گرفت افزود: کرمانشاه در زمینه احیای واحدهای راکد و تحقق مصوبات سفر رییس جمهور گام های مثبتی برداشته است که می توان به احیا و توسعه واحدهای چند طرح و پروژه صنعتی استان از جمله کرپ ناز، زنجیره سنگ لاشه و قطعات بتنی فرامان غرب و کاشی بیستون اشاره کرد.

وی یکی از اقدام های جدی و در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه را پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور دانست و گفت: تاکنون یکی از وعده ها یعنی آزادسازی دستگاه های مورد نیاز کارخانه کرپ ناز که برای احیا و نوسازی به آن نیاز جدی داشت، تحقق یافته است.

۶۰ واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه امسال احیا شد

استاندار کرمانشاه گفت: ۶۰ واحد تولیدی راکد با اشتغال ۷۷۰ نفر در هفت ماه اول امسال در استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

«بهمن امیری مقدم» افزود: مشکلات و موانع احیای سه واحد تولیدی شستا که مشکلاتی را از سال های گذشته داشتند از جمله «اسید سیتریک»، «کاغذ غرب» و « بیستون تامین» هم تعیین تکلیف شده و در حال بازگشت به چرخه تولید هستند.

در سال گذشته ۸۰ واحد تولیدی راکد با اشتغال ۶۵۰ نفر و در سال جاری ۶۰ واحد تولیدی با ۷۷۰ نفر اشتغال با رفع مشکلات مختلف آنها به چرخه تولید بازگشته استوی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۸۰ واحد تولیدی راکد با اشتغال ۶۵۰ نفر با رفع مشکلات مختلف آنها به چرخه تولید بازگشته است که مهمترین آنها کارخانه «خمیر مایه» اسلام آباد غرب است که به مدت ۱۰ سال تعطیل بود و با آغاز به کار مجدد آن برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

امیری مقدم با بیان اینکه احیای واحدهای اقتصادی راکد از اولویت های استان است گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری استان کرمانشاه در برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه اول کشور را کسب کرد که این امر نشان دهنده عزم مسوولان این استان برای احیا و توسعه واحدهای راکد است.

وی اضافه کرد: اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند که در کنار حفظ اشتغال این تعداد باید نگاه ویژه ای نیز به بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد داشت.

اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در بخش صنعت کرمانشاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه می گوید: در سال گذشته کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در مجموع ۱۰۹ جلسه برگزار کرد که در این جلسات ۷۱۴ مصوبه تصویب و ۴۳۵ مورد از آنها اجرایی شد.

«محسن دارابی»، همچنین با اشاره به اینکه دلایل رکود ۱۰۰ واحد تولیدی استان شناسایی شده است گفت: در سالی که با نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گذاری شده، تمهیدات لازم برای احیا این واحدها در سال جاری اندیشیده شده است.

سازمان صمت برای سال ۱۴۰۱؛ احیای ۲۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۷۶۲ نفر با سرمایه ۶۵۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده است که ۱۵ واحد از این ۲۰ واحد راکد با اشتغالزایی ۵۹۳ نفر و سرمایه گذاری ۶۳۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست امسال احیا شده استوی از بررسی مشکلات و موانع هشت واحد صنعتی استان و تصمیماتی برای رفع موانع آنها خبر داد و اظهار کرد: این سازمان برای سال ۱۴۰۱؛ احیای ۲۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۷۶۲ نفر با سرمایه ۶۵۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده است که ۱۵ واحد از این ۲۰ واحد راکد با اشتغالزایی ۵۹۳ نفر و سرمایه گذاری ۶۳۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست امسال احیا شده است.

وی یادآور شد: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد از طرف اداره کل صمت شناسایی و نیز دلایل رکود این واحدها مشخص‌شده است که امیدواریم در سال جاری بتوانیم این مشکلات را حل و آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

دارابی افزود: اعتبارات سفر رییس جمهور که بیشتر به واحدهای نیمه فعال و راکد اختصاص دارد به سازمان صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و این سازمان به صاحبان واحدهای تولیدی اعلام کرده در راستای تکمیل پرونده تسهیلاتی خود به بانک های عامل معرفی شده مراجعه کنند.

بیش از ۳۲ هزار شغل امسال در استان کرمانشاه ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز گفت: بر اساس سند توسعه استان کرمانشاه، تاکنون از ۴۶ هزار فرصت شغلی تعهد شده امسال در استان کرمانشاه، برای بیش از ۳۲ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

«مختار احمدی» افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال ۱۳.۶ درصد اعلام شده که نسبت به تابستان سال گذشته چهار دهم درصد نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: تیم‌ اقتصادی با محوریت استانداری، سازمان مدیریت، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل هماهنگ هستند و نرخ بیکاری نمودار شیب نزولی به خود گرفته و امید است به کمک بخش خصوصی و مردم بتوانیم اشتغال بهتر از گذشته رقم خورد.

احیای واحدهای نیمه تعطیل نرخ بیکاری را در کرمانشاه کاهش داد

استاندار کرمانشاه معتقد است: کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۷.۹ درصد به ۱۳.۶‌ درصد در تابستان امسال به دلیل بازگشت واحدهای نیمه تعطیل و راکد به چرخه اقتصادی و توسعه کارخانه‌ها است.

بهمن امیری مقدم یکی از مهم ترین رسالت های خود را برداشتن موانع سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت های مهم استان برای توسعه، راه اندازی واحدهای نیمه تمام و نیمه فعال است.

تهیه طرح ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد ۷۰ هزار شغل در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه ملی اشتغال در استان از تشکیل اولین جلسه آن در روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه سال جاری در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در این جلسه ۲۷۰ میلیارد تومان طرح اشتغالزا به دولت پیشنهاد شد که در صورت تصویب برای ۷۰ هزار نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد.

با راه‌اندازی قرارگاه ملی اشتغال در استان، ۲۷۰ میلیارد تومان طرح اشتغالزا به دولت پیشنهاد شد که در صورت تصویب برای ۷۰ هزار نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد«بهمن امیری‌مقدم» افزود: این میزان اعتبار پیشنهادی در قالب ۲ کتابچه تهیه و تدوین گردیده و در آن همه بخش ها دیده شده است که با توجه به انگیزه دولت برای خدمت به مردم و رفع مشکلات جوانان بدون شک منجر به اقدام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشنهاد تشکیل قرارگاه ملی اشتغال در سفر تیرماه امسال رئیس جمهور به استان کرمانشاه مطرح شد و مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت، گفت: استان کرمانشاه در نیم قرن گذشته از نظر اشتغال وضعیت مناسبی نداشت و از این رو نیاز به کاری جهادی در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم و به همین دلیل این پیشنهاد را مطرح کردیم.

۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اولین جلسه قرارگاه ملی اشتغال با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه و وزیر کشور و وزرای وزارتخانه های مرتبط فردا در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد، گفت: براساس کار کارشناسی انجام شده در استانداری، نیازهای استان را احصا کردیم و در نهایت بسته ۶ وجهی شامل تامین مالی طرح های در دست اجرا، خط اعتباری برای طرح های آتی، اجرای زیرساخت های اقتصادی، سرمایه گذاری شرکت های بزرگ، صدور مجوزها، طرح موانع و مشکلات و ارائه مشوق ها برای سرمایه گذاری در استان را خدمت رئیس جمهور ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور و هیات دولت، نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه بخصوص موضوع رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دارند، گفت: با تشکیل قرارگاه ملی اشتغال، فرصت استثنایی و طلایی برای استان فراهم شده که باید از آن در راستای ایجاد شغل برای جوانان نهایت استفاده را ببریم.

اشتغال مهمترین اولویت استان کرمانشاه است

امیری‌مقدم با اعلام اینکه یکی از دغدغه های ما در استان موضوع اشتغال است، افزود: خوشبختانه این موضوع دغدغه رئیس جمهور و هیات دولت نیز هست و معاون اجرایی رئیس جمهور مسوول پیگیری این موضوع شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با بیان اینکه بیکاری و نداشتن شغل اکنون به یکی از مهمترین مشکلات خانواده های کرمانشاهی تبدیل شده است، گفت: باید از این فرصت برای ایجاد شغل و امیدوار کردن جوانان به آینده باید استفاده کنیم.

۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

وی همچنین از تصویب ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۱۰۰ طرح تولیدی با ۱۰ هزار شغل در استان خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها کارخانه بزرگ کاشی و سرامیک چیاسرام است که با سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، حدود ۷۰۰ شغل ایجاد می کند و فاز اول آن تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی امسال به استان کرمانشاه اختصاص یافت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت امسال برای اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ طرح در استان مصوب شده است، گفت: پرداخت این تسهیلات امسال ۱۸ هزار شغل ایجادی و تثبیتی در استان را به دنبال دارد.

سهم استان کرمانشاه از اعتبارات این بخش در سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار میلیارد تومان است که سهم بسیار خوبی است و منجر به تحول در اشتغال استان خواهد شد«امیرحمزه حیدریان» اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که عضو کارگروه تبصره ۱۸ هستند امسال موظفند این ۱۸ هزار شغل را ایجاد و تثبیت کنند و این در حالی است که سهم استان کرمانشاه از اعتبارات این بخش در سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار میلیارد تومان است که سهم بسیار خوبی است و منجر به تحول در اشتغال استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بند تبصره ۱۸ تکلیف قانونی است که شامل دستگاه هایی چون میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت، راهداری، راه و شهرسازی، کمیته امداد، بهزیستی، پارک علم و فناوری، بازآفرینی شهری، تعاون کار و رفاه اجتماعی و حوزه نفت و انرژی می شود، تصریح کرد: همه دستگاه های عضو این کارگروه باید نسبت به برقراری تعامل سازنده با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رشد و توسعه فضای کسب و کار استان اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی از برنامه های مهم دولت برای ایجاد اشتغال در استان دانست و گفت: هم اکنون ۲ پروژه سرمایه گذاری خارجی روژین تاک و فروآلیاژ در استان فعال است و ۶ پرونده سرمایه گذاری دیگر هم در مرحله صدور مجوز و طی کردن مراحل اداری هستند.

۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

حیدریان فضای کسب و کار در استان را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار در جایگاه یازدهم کشور قرار دارد که نشان از عملکرد خوب دستگاه های اجرایی دارد اما همه دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اهتمام ویژه ای داشته باشند و موانع پیش روی سرمایه گذاران را به صورت میدانی بررسی و برای حل آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

نقش رسانه ها در ریل گذاری مسوولان برای فعال کردن واحدهای راکد

به گزارش ایرنا، به اعتقاد کارشناسان راه اندازی طرحهای راکد، استفاده بهینه از منابع بلااستفاده را به همراه خواهد داشت، بازگرداندن به چرخه تولید طرح هایی که میلیاردها تومان منابع مالی کشور را در خود بلعیده اند و دارایی هایی که سال ها راکد بوده و بخش قابل توجهی از آنها با سرعت در حال فرسودگی و مستهلک شدن است مزایای فراوانی برای اقتصادی کشور دارد.

اگر دوره ساخت و راه‌اندازی یک طرح جدید بزرگ را بین سه تا پنج سال و زمان احیای یک شرکت راکد را ۳ تا ۶ ماه در نظر بگیریم اهمیت تمرکز بیشتر بر طرح‌های راکد به‌منظور توسعه تولید و دستیابی به اشتغال پایدار در کمترین زمان ممکن، دوچندان جلوه خواهد کرد.

۱۴۰ واحد راکد بر ریل تولید؛ گام بلند دولت در توسعه اقتصادی کرمانشاه + فیلم

توسعه و ارتقای تولید با کمترین سرمایه گذاری، اشتغال پایدار با کمترین سرمایه گذاری، توسعه تولید و ایجاد اشتغال در کمترین زمان ممکن، جلوگیری از فرسودگی و مستهلک شدن دارایی های ملی، توقف سود ازدست رفته در سرمایه گذاری ها، ورود کالا به بازار مصرف داخلی در جهت کاهش قیمت فروش و رضایت مشتری، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه و خروج ارز از کشور، صادرات محصولات تولیدی و ارزآوری،
وصول مطالبات توسط سازمان های دولتی و غیر دولتی اعم از بانکها، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، شهرداریها، ادارات و برق، گاز، آب و . . . که منجر به رونق در این سازمان ها و ادارت خواهد شد تنها بخشی از مزایای اقتصادی فعال شدن واحدهای راکد است.

افزایش امید به زندگی، تشکیل خانواده های جدید و نهایتاً افزایش جمعیت، افزایش سلامت روحی، روانی و جسمی افراد جامعه، توسعه فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و ارتقای بهره وری همه جانبه نیز از دیگر مزایای به چرخه بازگرداندن شدن واحدهای غیرفعال است که همه این موارد تنها با یک کار جهادی قابل دستیابی است.

رسانه ها می توانند نقش کلیدی در شناسایی واحدهای کوچک و بزرگ تولیدی راکد و معرفی آن به دولت داشته باشند

با وجود آنکه احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل یکی از نخستین دستورات آیت‌الله رئیسی، در بدو در اختیار گرفتن سکان دولت سیزدهم به عنوان رییس جمهور بود که همواره بر اجرای آن به ویژه در سفرهای استانی تاکید دارند ولی همچنان واحدهای راکدی در استان وجود دارد که می توان با همت و عزم جهادی آنها را دوباره به چرخه تولید بازگرداند و علاوه بر کمک و رونق اقتصاد استان، زمینه اشتغال افراد بیکار را فراهم و سفره کم نان آنها را نیز رونق بخشید.

چنانچه درهای تولید و اشتغال باز شود، درهای بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی جامعه نیز بسته می‌شود بنابراین برای دستیابی به این مهم، رسانه ها می توانند نقش کلیدی ایفا کنند، شناسایی واحدهای تولید ریز و درشتی که هم اکنون در جای جای استان کرمانشاه وجود دارد و معرفی آنها به مسوولان ذیربط، ایده ای نو و مهم و ماموریتی جدید برای رسانه های می تواند باشد که قادر است دولت را در رسیدن به اهداف ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری یاری رساند.

به گزارش ایرنا؛ بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha