استقرار نیروهای اورژانس در میادین پرترد پایتخت در پی آلودگی هوا

تهران - ایرنا - رییس مرکز اورژانس تهران گفت: با توجه به میزان آلودگی هوای شهر تهران از امروز (شنبه)، ناوگان مرکز اورژانس تهران در میادین اصلی شهر مستقر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، یحیی صالح طبری افزود: در حال حاضر سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین آزادی، شهرری و تجریش مستقر شده اند.

وی اظهار داشت: شهروندان در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و تهوع به نیروهای اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود، همچنین در صورت نیاز به خدمات بیشتر، نیروهای اورژانس، شهروندان را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند.

به گزارش ایرنا و بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی کشور، تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۳ روز کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و همه گروه‌ها را تجربه کرده و فقط ۵۵.۵ درصد روزها در حد پاک و قابل قبول بوده است.

مقایسه کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تا ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۱، تهران چهار روز بسیار ناسالم و خطرناک داشته است.

همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه گروه‌ها ‌۱۱۳ روز بوده است؛ به عبارت دیگر فقط ۵۵.۵ درصد روزها در حد پاک و قابل قبول بوده است.

از سوی دیگر در سال ۱۴۰۰، روز بسیار ناسالم و خطرناک نداشتیم و مجموع روزهای ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس ۶۷ روز بوده است.

در این سال، ۷۴.۵ درصد روزها در حد پاک و قابل قبول بوده است.

‌تعداد روزهای پاک و سالم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۰ روز کاهش داشته است.

کیفیت هوای تهران هم‌اکنون با شاخص ۱۵۱ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و سازمان هواشناسی در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha