۱۰۰۰جلد کتاب به هنرستان‌های کشور اهدا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگی و هنری به ارزش یکصد میلیون تومان برای اهدا به هنرستان‌های هنرهای زیبا وابسته به این نهاد خبر داد.

به گزارش ایرنا از دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی اظهارداشت: این اقدام با هدف تقویت منابع کتب تخصصی در هنرستان‌های وابسته انجام می‌شود تا پاسخی به مطالبات هنرجویان و هنرآموزان در این مراکز آموزشی باشد، زیرا یکی از اهداف کلان در مراکز آموزشی ارتقای سطح دانش مطالعات تخصصی برای هنرمندان و دانش‌آموزان است و اهدای کتاب راه را برای رسیدن به این هدف غایی، کوتاه و هموار می‌کند.

وی گفت: هنرستان هنرهای زیبا، مراکزی حرفه‌ای و تخصصی هستند که تلاش‌های خوب و مؤثری در حوزه‌های هنری دارند و ضرورت تقویت کتابخانه‌های این مراکز آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، کتاب‌های تخصصی اهدایی برای این منظور تهیه شد.

اسماعیلی بیان کرد: در فاز اول این اقدام حدود یکهزار جلد کتاب به ارزش یک میلیارد ریال تهیه شد که برای هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور ارسال می‌شود و سعی داریم تا اهدای کتاب به هنرستان‌ها را به صورت مستمر و نوبه‌ای انجام دهیم تا کتابخانه‌های این مراکز آموزشی از منابع تخصصی غنی شوند.

براساس این گزارش، هم‌اکنون ۶۰ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های تجسمی، نمایش، پویانمایی، سینما و موسیقی در سراسر کشور فعالیت دارند که ۱۲ هنرستان‌ هنرهای زیبا در یک سال گذشته در کشور افتتاح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha