۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84956435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هنرستان هنرهای زیبا  از ابتدای دولت سیزدهم ایجاد شد

کاشان-ایرنا- مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم طی اقدام جهادی ۱۲ هنرستان به مجموعه هنرستان های هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اضافه شد.

محمد حسین اسماعیلی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح نخستین هنرستان پسرانه هنرهای زیبای شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۶۰ هنرستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور فعال بوده و ۶هزارو ۵۰۰ هنرجو در این هنرستان ها مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه آموزش توسعه محور و عدالت محور بوده و برای توسعه مراکز آموزشی در سراسر کشور برنامه های متعددی داریم اما بحث رعایت عدالت در این برنامه ها به عنوان محوریت برنامه ها مدنظر قرار دارد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هر استان باید یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه هنرهای زیبا داشته باشد و ساختار سازمانی این هنرستان ها را با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی تثبیت می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: در بحث سایر مراکز آموزشی مثل آموزشگاه های آزاد هنری نگاه توسعه ای داریم و طی یکسال گذشته هزار آموزشگاه به مجموعه آموزشگاه های آزاد هنری کشور در رشته های مختلف اضافه شده و در مجموع ۶هزارو ۵۰۰ آموزشگاه آزاد هنری در سطح کشور فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: در بحث عدالت آموزشی، طرح آموزش هنر برای همه در سراسر کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار و استان های مرزی و مناطق حاشیه نشین اجرا می‌کنیم که در مرحله نخست این طرح که در ۶ ماهه نخست سال جاری برگزار شد ۳۸ هزار نفر شرکت کرده و از آموزش های هنری استفاده کردند و مرحله دوم آن که از ابتدای مهر ماه آغاز شد ۶۰ هزار نفر شرکت کردند و به هنرجویان در ۳۵ رشته به شکل آنلاین و حضوری خدمات ارائه می شود وگامی بزرگ در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی در سطح کشور است.

هنرستان پسرانه هنرهای زیبا کاشان با زیربنای ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار 800 میلیارد ریال ساخته شده و هزینه ساخت آن از محل مشارکت خیرین توسط خیر مدرسه‌ساز خانواده عبداللهی تامین شده است.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده شده و هدف از تاسیس این هنرستان ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه درسراسر کشور است.

جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کاشان ۶۶ هزار و ۳۰۰ نفر است که در ۳۸۸ مدرسه به کسب علم مشغول هستند.
در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۲۷ دانش‌آموز و ۲۷ معلم کاشانی به فیض عظیم شهادت نایل آمدند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha