شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد موتورخانه مشترکان را رایگان بهینه سازی می کند

یاسوج- ایرنا- شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته است با هدف صرفه جویی در مصرف گاز ،موتورخانه‌های واحدهای مشترکان اداری، مسکونی و تجاری استان را بهینه سازی کند.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه گفت :بهینه سازی موتورخانه‌ واحدهای مشترکان اداری، مسکونی و تجاری موجب صرفه جویی ۲۰درصد مصرف گاز در استان می شود.

ریحان بهادر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد حدود ۳۰۰ مشترک گاز در کهگیلویه و بویراحمد ،گاز مصرفی خود را از موتور خانه تامین می‌کنند.

وی از مشترکان واحدهای مسکونی، تجاری و اداری درخواست کرد برای بهره مندی از این طرح در سامانه ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه به آدرس https://goc.nigc.ir مراجعه و نام نویسی کنند.
بهادر افزود: براساس طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه ، تأسیسات و مشعل موتورخانه‌ها عایق کاری و رسوب گیری می‌شود.
وی تاکید کرد : بخش خانگی یک سوم از گاز تولیدی کشور را مصرف می کند و بهسازی موتورخانه‌ها تا ۲۰ درصد می‌تواند مانع از اتلاف انرژی و مصرف سوخت در این بخش شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های مصرف گاز و مدیریت هزینه خانواده، در جلوگیری از آلایندگی محیط زیست نقش مهمی خواهد داشت.
بهادر خاطرنشان کرد: برای بهینه سازی مصرف گاز طبیعی در روزهای سرد سال طبق قانون سازمان‌های دولتی ملزم به رعایت الگوی مصرف هستند و اگر سازمانی رعایت نکند پس از ارسال اخطار در صورت بی توجهی گاز آن قطع می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین استفاده از در و پنجره‌های دوجداره، استفاده از وسایل گرمایشی با رده انرژی بالا، تقسیم کردن مواد خام به قطعات کوچک، ۱۵ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌کند.

بهادر خودداری از استفاده از گرماتاب‌ها در استخر و رستوران ها، خودداری از روشن کردن وسایل گرمایشی در باغ ویلاها در زمانی که در این واحدها کسی سکونت ندارند از دیگر راهکارهای اساسی در صرفه جویی مصرف گاز طبیعی است.

براساس آمار شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۳۴۷ کیلومتر شبکه توزیع گاز طبیعی در استان احداث شده است که وظیفه گازرسانی به ۱۷ شهر با ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵۷ روستا با ۸۹ درصد جمعیت روستایی واجد شرایط را بر عهده دارد.

تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد که از این سوخت پاک بهره مند شده اند بیش از ۲۱۷ هزار مشترک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha