۲ مجوز کارگاهی تربیت نیروی کار ماهر ساختمانی در سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲ مجوز کارگاهی برای تربیت نیروی کار ماهر ساختمانی در استان صادر شد گفت: چهار هزار و ۵۴۳ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در این بخش در ۱۲ حرفه مهارت فراگرفتند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا حامد آرامش در نشست امضای تفاهم‌نامه پنج جانبه در رابطه با تربیت نیروی کار ساختمانی ماهر اظهارداشت: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، راه و شهرسازی و اتحادیه تعاونی‌های مسکن و انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک، بر تقویت مهارت‌های لازم برای تامین نیروی کار ماهر در صنعت ساختمان و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کردند.
وی توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی در راستای اشتغالزایی و رفع نیازهای جامعه را ضروری عنوان کرد و افزود: جامعه ما هنوز به ارزش و جایگاه واقعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای واقف نیست و فقدان مهارت چالش پیش روی کشور است در حالیکه نیروی انسانی ماهر و فنی از جمله شاخصه‌های رشد و توسعه یافتگی در جوامع امروزی محسوب می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های شاخص دولت برای خانه دار شدن مردم، تا کنون در این استان زمینه ساز اشتغال بیش‌از ۲۵هزار و ۳۵۰ نفر شده است.
وی با اشاره مشارکت تعاونی‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و دستیابی به رتبه برتر کشور نیز گفت: در ساخت واحدهای مسکونی جدید، حتما از توان و ظرفیت تعاونی‌ها استفاده خواهد شد.
جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، منابع و امکانات موجود طرفین تفاهم‌نامه به منظور فراهم کردن زمینه توسعه اشتغال، تامین نیروی انسانی ماهر بومی مورد نیاز و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت ساختمان با هدف افزایش میزان بهره وری، کاهش هزینه تولید و گسترش فرهنگ مهارت آموزی را از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha