فنی و حرفه‌ای اردبیل ۲طرح‌ مهارت‌آموزی در دانشگاه‌های استان اجرا می‌کند

 اردبیل-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از اجرای۲ طرح آموزش مهارتی دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رحیم یونسی روز شنبه در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور خلخال اظهار کرد: دو طرح “کهاد” و “نخلستان” با هدف مهارت آموزی و کارآفرینی ویژه دانشجویان و جوانان در استان اجرا می‌شود که شهرستان خلخال به عنوان نخستین شهرستان محل اجرای این طرح انتخاب شده است.

یونسی جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی را ثروتی ارزشمند خواند و افزود: جوانان دانشگاهی به عنوان یکی از ثروت‌های جامعه محسوب می‌شوند و بستر برای توانمندسازی فارغ التحصیلان و ورود آنها به بازار کسب و کار با اجرای طرح نخلستان برای فارغ التحصیلان مهیا می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با اشاره به تدوین استانداردهای مهارتی مشاغل آینده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بیان کرد: برخی از دانشجویان به دلیل نداشتن مهارت، توانایی ورود به بازار کار را ندارند که با اجرای طرح نخلستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات این مشکل حل می‌شود.

وی طرح کهاد را از اقدامات کارساز و مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه دانشگاه عنوان کرد و افزود: طرح کهاد با هدف آشنایی دانشجویان با مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنها با توجه به سیاست «توسعه توانایی های مهارتی دانشجویان دانشگاهی» و اجرای دوره‌های مهارت آموزی برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

یونسی درادامه با بیان اینکه مهارت آموزی یک اولویت مهم دانشگاه است، یادآورشد: اقدامات ارزشمندی در این زمینه از جمله فعالیت مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) صورت گرفته است که البته این فعالیت‌ها کافی نیست و باید برای افزایش مهارت آموزی دانشجویان تلاش‌های جدّی‌تری داشته باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت : با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ما اجرای این دو طرح را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه طرح کهاد موضوعات مهارت آموزی ویژه دانشجویان را دنبال می کند، اظهار کرد: انتظار می رود با اجرای این طرح دانشجویان بتوانند در مسیر اشتغالزایی گام بردارند.

یونسی اضافه کرد: طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته آنان بازار کار مناسبی وجود ندارد و در قالب این طرح به آنها در مدت ۶ ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات(IT) تخصصی آنان آموزش داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha