سمنان جزو پنج استان برتر کشور در پرداخت مطالبات موقوفات است

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سمنان، به واسطه همراهی خوب مردم، جزو پنج استان برتر کشور در زمینه پرداخت مطالبات موقوفه‌ها محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان ابراز داشت: مردم استان سمنان مردمی متدین و با اخلاق هستند و اجاره‌بهای مربوط به موقوفه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند و بدهی ندارند.

وی بیان کرد: قرارداد اجاره برای موقوفه‌ها مربوط به اراضی و املاک متناسب با عرف امضا می‌شود و برای معازه‌هایی که سرقفلی موقوفه نیست براساس توافق‌ها اجاره گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازهای استان سمنان به منظور ارایه مشاوره قبل از وقف به وسیله کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی شده است، گفت: نیت‌های موقوفه‌ها باید به سمت نیازهای روز جامعه پیش برود و کارشناسان در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان آماده ارایه مشاوره به افراد در زمینه وقف متناسب با نیاز جامعه است.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: ازدواج جوانان، اشتغال‌زایی، تولید، درمان، و تحصیل، در کنار نیاتی که در گذشته هم وجود داشت، احصاء شده که مبتنی بر نیازهای امروز جامعه است و این موضوع‌ها به واقفان پیشنهاد می‌شود و امیدواریم موقوفات به سمت کاربردی‌تر شدن در جامعه پیش برود.

نهادینه سازی سنت وقف

وی اظهار داشت: ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود اما انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ وقف به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه، بخش‌های مختلف بیش از پیش همراه باشند.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس ارتقای آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی موجب افزایش وقف های جدید خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، عالمان، استادان، نخبگان و معتمدان محلی و اصناف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تاکید کرد: وقف یکی از امور خیری است که همواره بر پایه نیازهای روز انجام و موجب شده تا در طول زمان خیرات و برکات آن به عموم مردم برسد.

سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان هم در این نشست گفت: ایرنا مرکز سمنان با وجود کمبودها تمام‌قد در زمینه اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ وقف تلاش می‌کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تأسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی بیش از هشت دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha