۲ هزار تُن مخلوط شن و نمک برای راه های شهرستان شیروان ذخیره شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان گفت: ۲ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی هزار و ۱۰۰ کیلومتر از جاده های برفگیر این شهرستان خراسان شمالی در فصل زمستان ذخیره شد.

حمید جوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شن و نمک ذخیره شده برای ۱۷ محور شهری و روستایی خواهد بود که در صورت برودت هوا، بارش برف سنگین و مسدود شدن راه ها، اولویت انجام عملیات با جاده اصلی و پس از آن شهری و روستایی است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۲ پایگاه راهداری زمستانه شهرستان( یک پایگاه پشت پلیس راه و یکی هم قوشخانه) در ایام سرد سال به ویژه فصل زمستان، خاطرنشان کرد: ۳۵ نفر نیروی انسانی و ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین، نیمه‌ سنگین و سبک برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

جوان عنوان کرد: در ۲ پایگاه راهداری زمستانه شهرستان، پنج نفر نیرو با چهاردستگاه ماشین آلات در صورت وقوع حوادث و خطرات احتمالی ناشی از آن به رهگذران و شهرورندان خدمات رسانی خواهند کرد.

شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

 اینک مجموع کل راه‌های روستایی این شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۸۶ کیلومتر بزرگراه در دو باند شمالی و جنوبی دارد.

شیروان که در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد، به دلیل واقع شدن در مسیر اصلی استان‌های شمالی به مشهد یکی از مسیرهای پرتردد کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha