راهپیمایی "جمعه های خشم و انزجار" در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد-ایرنا- راهپیمایی "جمعه‌های خشم و انزجار" امروز پس از برگزاری آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این استان در استمرار حمایت‌های مردمی از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و انزجار از جنایت صهیونیست ها با شعار"غزه تنها نیست" در جای جای نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این روزها غم فلسطین چنان جگر سوز و خبرساز شده که از هر فرصتی برای رساندن صدای کودکان و زنان بی پناه این خطه پاک باید استفاده کرد، فلسطین تاریخی به وسعت تمام اندوه جهانیان دارد که غمش بی منتها شده و دردهایش بی مرحم.

ظهر امروز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر راهپیمایی «جمعه‌های خشم و انزجار» در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی با حضور مسئولان و مردم در تمام شهرستان های این استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این راهپیمایی مردم در هوای گرم پاییزی مهرماه پای کار آمدند و با حضور در راهپیمایی شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر صهیونیسم" سر دادند و خشم و انزجار خود را از جنگ، خونریزی و دشمنان و همچنین حمایت خود را برای از مردم بی گناه غزه به جهانیان رساندند.

راهپیمایی "جمعه های خشم و انزجار" در خراسان شمالی برگزار شد

شعار دختر نوجوان"امی فلسطین هستم"

فهمیمه، یکی از راهپیمایان این مراسم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص علت حضورش در این راهپیمایی گفت: امروز در این جمع حاضر شدم تا با صدای بلند فریاد بزنم که حامی فلسطین هستم.

این نوجوان ۱۸ ساله با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما بر حمایت از مظلومان تاکید شده است اظهارکرد: امروز وظیفه خودم می دانم که بیش از گذشته در اینگونه تجمعات شرکت کنم، پشت ولی فقیه هستم و از فرمایشات و رهبری های حکیمانه ایشان قاطعانه حمایت خواهم کرد.

وی افزود: امروز وقایع و جنایاتی که توسط رژیم در جای جای نقاط مختلف رخ می‌دهد جان ما را به آتش کشیده است و نمی‌توانیم نسبت به این موضوعات بی خیال و ساکت باشیم.

راهپیمایی "جمعه های خشم و انزجار" در خراسان شمالی برگزار شد

زنان برای پشتیبانی از ملت به پا خیزند

رادان، فرهنگی بازنشسته که در این راهپیمایی حضور داشت نیز گفت: من به عنوان یک زن نمی‌توانم تحمل کنم که هتک حرمت به یک زن انجام شود و ساکت بمانم.

این بانوی نویسنده و شاعر اضافه کرد: مسئله فلسطین فقط مربوط به خودش نیست و به عنوان یک زن مسلمان از همه زنان و از همه امت‌ها می‌خواهم برای پشتیبانی از این ملت به پا خیزند.

وی عنوان کرد: اگر کشورهای جبهه مقاومت و جهان اسلام اتحاد خود را در برابر دسیسه‌ها و اقدامات این رژیم شیطانی حفظ کنند و علیه تروریسم و این غاصبان برخیزند و به مبارزه بپردازند شاهد صلح و آرامش خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، این راهپیمایی با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه، خانواده های شهدا، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان برگزار شد.

خشم مردم نقاط مختلف کشور و خصوصا خراسان شمالی همیشه با عصبانیت شدید رسانه‌های معاند همراه بوده است.

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی از محل مصلای امام خمینی(ره) تا میدان بازرگانی این شهر برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha