۲ محصول فناورانه توسط اساتید دانشگاه ارومیه تولید شد

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه از تولید ۲ محصول فناورانه توسط اساتید این دانشگاه خبر داد و گفت: از این دو محصول در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه ارومیه، احمد علیجانپور افزود: سیستم تشخیص خستگی راننده بر مبنای پردازنده توسعه یافته RISCV و گاردریل کامپوزیتی جاذب انرژی ۲ محصول تولید شده در دانشگاه ارومیه هستند.

۲ محصول فناورانه توسط اساتید دانشگاه ارومیه تولید شد

وی با بیان اینکه سیستم تشخیص خستگی راننده بر مبنای پردازنده توسعه یافته RISCV تولید شده توسط دکتر مرتضی موسی زاده عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ارومیه است، اظهار کرد: این سیستم می‌تواند با بررسی باز و بسته بودن چشم و دهان راننده و با استفاده از الگوریتم شبکه عصبی کانولوشن خستگی راننده را تشخیص دهد.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: دقت و کیفیت بالا و قیمت پایین در مقایسه با پردازنده‌های خارجی از جمله مزیت‌های این محصول فناورانه است.

۲ محصول فناورانه توسط اساتید دانشگاه ارومیه تولید شد

وی همچنین با اشاره به اینکه گاردریل کامپوزیتی جاذب انرژی توسط تیم دکتر نادر صولتی فر عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه تولید شده است، گفت: این نوع گاردریل قادر است در برخوردهای با سرعت بالا اتلاف انرژی را بیش از ۴۳ درصد کاهش داده و تلفات تصادفات جاده‌ای را نیز تا حد چشم‌گیری کاهش دهد.

علیجانپور تاکید کرد: این نوع گاردریل با سازه لانه زنبوری و فیبر کولار ساخته شده که در عملکرد برتر آن موثر است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۳۰۰ فناوری به دبیرخانه این نمایشگاه جهت رونمایی ارسال شده بود که نهایتا ۳۰ فناوری جهت رونمایی انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha