طرح توانمند سازی ۲۰۰ معلول سالمند زنجانی در حال اجرا است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت برای ۲۰۰ نفر از سالمندان و افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و خرمدره در حال اجرا است.

سلمان حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

وی با اشاره به بهره مندی بیش از سه هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی نیز گفت: وسایل کمک توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت جهت دستیابی به حداکثر سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه ای و اجتماعی، تبدیل توانمندی های بالقوه به مهارت های بالفعل و بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی این افراد است.

این مسوول ادامه داد: استفاده از وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاک خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول از جمله اقدامات موثر در اجرای این طرح است.
حسینی به خدمات مستمر مالی و ارائه خدماتی چون شناسایی، ارزیابی و نیازسنجی وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی نیز اشاره کرد و افزود: ارائه وسایل کمک‌توانبخشی از قبیل ویلچر، واکر، تشک طبی، ارتز و پرتز، سمعک و کفش طبی و غیره خرید خدمات و پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل) کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی‌ و شنوایی سنجی، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و منزل افراد دارای معلولیت از دیگرخدمات چرخه حمایتی بهزیستی جهت افراد دارای معلولیت است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۷۰ مرکز غیردولتی (روزانه، شبانه روزی و مراکز مثبت زندگی) در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha